Wednesday, July 9, 2008

,,trip to penang..

jeng3x.. guyang pale! heeee..
jumaat to isnin aritu segelntir davom bersama aqu ke penang.. perghh..memang besh dowh.. siap ada episod 'CINTA LOKASI' lagi.. wkakakaa.. da vom mmg besh!
bermula pada hari jumaat.. aqu dan nurt nek tren.. bukan ape.. saje nak merasa nek tren... so,naek la kami dalam jangka masa 10 jam.. wah!! lama kan? nurt sempat tido.tp aqu x sempat.. kerna hati dan terpaut pada seseorg.. ekekeke...

makan2 tepi pantai.. moonlight cafe..
kami sampe di butterworth dalam jam 7.40 pagi... wah!! eksaited giler... dengan beg ala diva aqu, kami berjalan menuju ke terminal feri.. mmg riang kirana betol perasaan aqu ni..
tapi rasa sayang giler meninggalkan cinta lokasi peringkat pertama dalam tren tuh.. 'maafkan aqu merentap hati mu'... hehehhee..
sampe jek kat terminal feri, terus tukar syiling nak nek feri.. serius aqu eksaited.. sampe dalam feri, aqu turun bawah meninggalkan nurt sendirian di atas.. aqu melayan perasaan memandang ke laut.. perghh.. hilang segala masalah yg melanda diri ni.. cewah!! tetibe rindu kat buah hati aqu... :p

lepak2 di gurney jam 3 pagi..

sampe kat seberang zam ngan efa dah tunggu.. cadangnya mike nak amek.. tapi mcm awal pagi, so zam n efa jemput.. pehtu kami g makan ngan uncle shaik.. aqu terkezut giler dengan harga makanan kat situ.. murah banget!!!

lepas makan, zam bawak kami ke taman botani.. episod pecah perut pun bermula.. aqu dan efa makan eskrem lalu di kejar oleh monyet2 giler tu.. perghh! ape lagi, campak eskrem dan larikan diri la.. larikkkkkkkkkkkk!! zam n nurt dok gelak kan kami.. tapi nurt la paling takut.. wakkakakakakaa.. walopunnn...

membeli belah jeruk2...

pehtu kami balik apartment tuk bersiap... di sini, skali lagi bermula 'cinta lokasi' part two.. wek86x.. walaopunn.. sesuatu siot... sampe kat queensbay jek, mila start perform dah.. kibarkan banner yg tercabut itew.. ekekeke.. pehtu amek camera dari nurt n aqu g depan amek gambar.. sesuatuuuu yg di perasan oleh nurt n mike mengganggu emosi aqu.. terjadi 'cinta lokasi' ke 3.. hek86x..

pas abes show, da vom kl berjumpe da vom penang.. kami bermain bowling di bukit jambul.. lane mmg hampeh.. di sini, 'cinta lokasi' part four.. wakkakaa.. cintaqu tertinggal di penang ke? kadang2 kan.... lepas men bowling, kami balik hotel tuk berehat seketika... x rehat sangat la kowt.. muehehehe..

::pesanan penaja.. belilah jeruk d gerai pakcik melatah::

sampe hotel, issey nurt shidi yus n jimboq g mandi swiming pool.. aqu ngan dina lepak bilik.. dina ngok tb n aqu on9 ...pehtu dalan setengah jam dorg naek.. katanya x leh berenang lepas kul 9.. hahaha.. padan muka.. ekekekekee.. kesiannnn..

pehtu mike datang.. n kitorg pun berangkat g batu feringhi... sambey jalan2 melihat keindahan penang.. aqu teruja dowh! serius teruja! ekekekekee.. sampe batu feringhi, jalan2 n terus ke cafe moonlight tepi pantai... shidi dan jimboq sibuk kejar ketam.. wakkakakaaa.. mmg besh!!!

kami da vom yg sayang akan kawan2nya..
lepas makan, kami ke gurney.. lepakkkkk.. mcm2 yg terjadi .. mmg beshhh... serius besh!! da vom giler! :) ..
pehtu tido dalam jam 5..pengsan la semua.. cet!!! eekekkekee...
bangun jek, semua bersiap nak ke queensbay... dan mcam2 lagi cerita terjadi... mmg beshhh!! pehtu kami singgah makan kat kdai nasi ayam..
abesh jek gempak, bro shaik bawa kami ke balik pulau tuk membeli jeruk.. macam2 informasi ttg penang kami dapat dari bro shaik.. mekasih bro...lepas beli jeruk, kami terus ke atas bukit tuk melihat sunset.. mmg lomentik tmpat ni... kalo berchenta mmg besh! mwa86x.. motif? ekekeke..

berdoa sebelum makan.

dari bukit sunset, kami berpecah.. ada yg nak balik mandi n ada yg nak merayap.. so, aqu shidi issey n jimboq buat hal sndri... mmg kenangan manis tulll.... ekekekekkeek.. aqu x kan dapat lupekan sampe bebile..

abes tu, dalam jam 9, kami ke resort coz nak makan besar bersama davom kl n penang oso mila.. mila sampe agak lewat.. so, makan dalam jam 10.30.. part ni, aqu sedih.. bas balik kl jam 12malam.. so, tinggal sket masa jek lagi nak berpisah... perghh.. banyak sangat kenangan kat penang ni..

masih dalam mud membeli jeruk.

kami isi masa2 tu ngan amek pitcha, bergurau senda dan sebagainya.. masa tu di isi dengan sebaek nye kerna aqu tau segala cinta lokasi akan habes x lama lagi.. uwaaaa.. terasa kesedihannya.. namun ttp control beb.. ekkeekkee...

ni lah mentari2 yg menyinari hidup ku.. walauponnnnnnnnnn!

mmg masa mencemburui kami.. masa tuk berangkat pun dah tiba.. n di sini, akan tamat la segala 'cinta lokasi' ... mmg berat hati dowh.. serius.. nape kejap sangat kami di penang nie.. kenangannya semua manis2 belaka walopun ada lah yg x manis.. namun, mmg manis.....

cinta lokasi, akan tamat! uwaaaaaaaaaaaaaaa... lepas salam2, mike n iza hntar aqu n nurt g bas station.. lagi la terasa kesedehannya bila nak nek bas... apepun, kenangan di penang, mmg x kan dapat aqu lupakan...

kami hepi sangat!!! apartment tingkat 22.

kat sini, aqu nak merakamkan setinggi terima kasih kepada bro shaik sekeluarga, miken liza, kak salina n ita, dina n elina kerna sudi luangkan masa mmbawa kami jalan2.. kami sangat hargai jasa2 kalian.... kenangan ngan kalian x kan dapat kami tukar ganti dengan wang ringgit kerana ia amat tinggi nilainya..

semoga berjumpa lagi... mwa86x.

AZ at Work said...

wehh kenapa font tulisan bertukar2 aje. muahahahaa tu lah komen akak ok.

Hudd Pique Lovato said...

best la g jalan2 smbil mkn jerukk..