Monday, December 14, 2009

..beck..

ape la title pnggil nama samaran sndiri.. Hehe86x. Xde apepun.. Skrg ari selasa, jam 3ptg, aqu ada kat per0dua pekan ampang.. Servis kete c0men.. Mud? X tenang.. Nape? Ntah.. Ada bnda yg membelenggu pikiran.. X d layan, nnti lari dari masalah.. If di layan, buat aqu trtekan.. S0? Face it lah.. Mcm2 yg dtg.. Dugaan.. Kita harus tabah melaluinya kan? Mgkin ada hikmah di sebalik sgala kjadian..

Dlm situasi yg laen.. Kdg2, aqu c0be mementingkan diri sndiri dari asyek mementing 0rg.. Aqu c0be jaga hati sndiri dari jaga hati 0rg.. Tp dlm kdg2 tu lah aqu selalu tewas.. Dan akhirnya aqu sndiri yg terasa.. Dalam keterasaan tu, aqu x tau nak luah kat sape dan apa yg nk di luahkan.. Nanti d katakan, mencari perhatian dan minta di kasihan. Kesimpulan? Pendam.. Dan pendaman ini lah yg buat aqu akan lepaskan dgn cara aqu sndiri..

Saket beb.. Bila keikhlasan kita d salah ertikan.. Aqu sering menc0ba menjadi yg terbaek, tp seringkali, hujung2 kecundang.. Aqu cuba utk tidak membuat marah, tp acapkali aqu menelan kata2 amarah.. Tetap berakhir dgn peperangan. Bila agaknya bnda ini nak berakhir? Bila agaknya aqu b0le trsnyum blk dan bila agaknya waktu terbaek akan tiba.. Aqu b0d0h? Kata sese0rg, aqu b0d0h.. Tp aqu x pnh mrh bila mereka brkata bgtu krn aqu yakin aqu akan setuju dgn perkataan itu suatu hari nanti..

Ini sume dugaan kan? Dugaan yg mematangkan kita.. Di usia ini, aqu melalui masa2 sukar ini dan aqu terima.. Aqu tidak akan mengharap tuhan membalas dan serinkali juga aqu d0akan agar yg menyakiti aqu, tidak kira siapa akan selalu mendapat keberkatan dlm hdupnya krna aqu sedari, tiada manusia yg sempurna.. Aqu juga tidak sempurna malah tiada apa yg istimewa pd diri aqu yg b0leh dikatakan sempurna.. Kalau tak masakan aqu di katakan b0d0h..

Tak mengapa lah.. Aqu masih bisa menghadapi sume ini.. Cuma aqu masih tak paham mengapa adakalanya MANUSIA DENGKI MELIHAT MANUSIA LAEN BHGIA DAN BERJAYA. x bisa menyakiti cara kasar, mereka bg CARA HALUS.. sampai hati mereka puas melihat kejatuhan manusia laen.. sampai mereka bergelak ketawa melihat ketidak tenangan manusia laen.. Tak kira siapa mereka, musuh kita, keluarga kita atau kawan kita sendiri, mereka adalah manusia dan tak lari dari hasad dengki..

Yg menjadi mangsa siapa? Manusia juga.. Mgkin kamu, mgkin dia dan mungkin juga aqu. S0, terima dgn hati yg terbuka dan jgn sesekali kita mend0akan kecelakaan utk si p0lan malah marilah kita sama2 berd0a agar mereka ini sedar dgn perbuatan mereka.. Ucapkanlah alhamdulillah.. Dunia ini ibarat r0da bukan? Adakalanya kita di atas dan tak mustahil kita akan bisa tersukur bukan saja di bwh, malah di dasar.. Tuhan maha adil..

Marilah sama2 kita d0akan agar kamu, dia juga aqu yg brgelar manusia akan sentiasa berada dlm ketenangan,keredhaan dan keberkataan NYA.. untuk sape2 yg menyakiti aqu dlm sengaja atau tidak, insyaALLAH aqu bisa memaafkan.. InsyaALLAH.. aqu juga manusia bukan? Yg jahil.. Yg b0d0h.. Mgkin luaran aqu nampak tenang, aqu nampak hepi, mgkin di mulut aqu kata x mgapa, TP DI HATI AQU, HANYA AQU YG TAHU.. REMUK ATAU HANCUR SKALIPUN, BIAR AQU YG TAHU.. Assalamualaikum.

0 comments: