Monday, May 17, 2010

..adakah ini rindu?..

bila kita sering terkenang akan sese0rg setiap masa, adakah ini rindu? Bila kita terpandang wajahnya di setiap penjuru, adakah ini rindu? Bila kita terdiam ketika sdg bergelak ketawa tatkala mndgar lagu yg mengingatkan kita ttg nya, adakah ini rindu? Bila kita terpanggel namanya ketika kita ingin memanggil 0rg laen, adakah ini rindu? Bila kini berdebar kuat ada sesuatu mase bila teringat akannya, adakah ini rindu? Dan bila kita menangis bila dia memenuhi ruang pikiran kita, adakah ini rindu?

Kalau itu rindu, bgaimana pula kalau tetibe kita naek angen bila 0rg laen menyebut buruk ttgnya walau kita dah tak bsamanya? Bgaimana pula bila sewaktu kita sdg bergembira brsamanya, kita maseh berharap agar yg d dpn kita itu adalah dia? Bgaimana pula bila kita tak merasa saket bila kita meninggalkan 0rg laen yg menyebabkan kita kehilangnya, sesaket dan sederita kita kehilangannya? Juga bgaimana pulak jika kita masih berharap utk mndgr suaranya, menanti sms nya, menunggu detik kita bisa melihatnya? Dan bgaimana pula jika kita masih tak dpt buang dia dari hdup kita walaupun kita tau dia dah tak kan ada? Apakah itu?

Aqu x tau ape yg aqu merepek ni.. Tp aqu pernah melalui tu sume.. Entah la. Dulu, aqu ada se0rg yg amat aqu syg.. Even skrg pun aqu syg.. Aqu lebeh menyayangi dia lebeh dari aqu syg diri aqu juga kekaseh hati aqu. Bg aqu, dia se0rg yg amat istimewa, dia penjaga yg sempurna utk aqu.. Since my granma left me, dia ada utk aqu. Dia menjaga aqu, mempr0tek aqu, menghindarkan aqu dari benda buruk.. Dia kasar. Tp kekasaran tu lah yg wat aqu jd 0rg.. Samtaims, bila dia mrh, aqu ada gak terasa hati aqu xpnh ada rasa benci. Malah, bertambah syg aqu pd dia..

Bila dgn 0rg laen, walau pd mulanya aqu senang, tp sdikit ksilapan tu buat aqu menyampah.. Jgn menc0ba menjd dia jika kau sndiri tak mampu.. At last? Aqu memilih utk tidak lg bersama. Aqu selesa begini. Aqu tau dia saket stiap kali melihat aqu bersama yg laen.. Tp kerana kejahilan aqu trmakan pujuk rayu dan mndgr fitnah 0rg, aqu tinggalkan dia atas permintaannya.. Tp sampe skrg, aqu tau aqu msh mengharap dia kembli.. Aqu xnk ckp itu krn aqu syg dia, krn rasa syg itu samtaims perlu d rasa dan x perlu kita nk ckp..

Buat ape aqu nk ckp 'aqu syg' kalau sbnrnya aqu x syg? Sepeti sese0rg kate 'kau x pnh dpt lupakan dia'.. Juga 'cpt ckp kau syg aqu'.. Utk puaskan hati, aqu ckp 'aqu syg kau' tp sbnrnya dlm hati, tiada rasa tu.. Ntahla. Mls nk menulis dah. Cuma aqu nk ckp, kalau kau adalah 0rg yg aqu maksudkan, kau akan tau siapa kau.. Aqu nak kau nilai sendiri.. Bt0l kate kau, dunia ni x seindah yg kita fikirkan. Bkn semua sng dgn ape yg kita nk buat.. Ada je yg hasad di hati..

Aqu lemah tnpa kau. Aqu ibarat se0rang kanak2 kecil yg khilangan bapanya di tgh lautan manusia. Tp aqu sendiri tak tau ape yg aqu mau dari kau.. Dari kecil, aqu idamkan se0rg her0 yg b0leh syg aqu, pr0tek aqu.. Kau layak dan tuhan tlh dtgkan kau. Namun dugaan2 yg dtg membuatkan kita g0yah. Ramai yg x suka kita bersama kan? Dan skrg tentu ramai yg bertepuk tgn.. Tp mereka xkn pnh tau ape d hati aqu. Tatkala aqu hepi bsma 0rg laen, sbnrnya aqu harap 'itu adalah kau'. Setiap kali 0rg mghulurkan JD pd aqu, aqu harapkan kau dtg dan ckp 'jgn ajar dia bukan2'.. Stiap kali ada 0rg cuba menyakiti aqu, aqu msh harapkan kau ckp 'kau jgn buat beck mcm tu'.. Dan aqu juga rindu kau ckp 'aqu syg k0 la beck'..

Aqu rindu kau dan aqu sdr aqu tak mampu tanpa kau tp jika kau hepi dan mampu tanpa aqu, kau teruskan.. Krn senyuman kau adalah kegembiraan aqu dan kebahagiaan dan kejayaan kau adalah lampu sp0tlite dlm hdup aqu.. Tp sekiranya kau rasa tiada yg kgumi kau, tiada yg hargai kau, tiada yg s0k0ng kau, tiada yg syg kau, juga tiada yg teman k0, aqu m0h0n dgn sgt.. Ingatlah.. Bahawa 'ADA AQU YG AKAN SELALU DAN ADA UNTUKKAU KERANA 'RELAKU MENUNGGU MU SERIBU TAHUN LAMA LG'.. Kerana insan seistimewa kau layak dpt layanan lebeh dari apepun. Terima kasih. Wassalam.

0 comments: