Thursday, May 13, 2010

..bulan dan bintang..

kalau kita ada bulan, tp kita nk menggapai bintang dlm masa yg sama, kita harus melepaskan bulan atau kita tak b0le menggapai bintang sekiranya masih mendakap bulan.. Bila kita da lepaskan dan bila pula bintang sudah dlm genggaman, jgn pernah kita meletakkan harapan yg terlalu tinggi bhawa bintang akn jd sebaek bulan, krn bintang akn tetap jd bintang dan bulan akan tetap jd bulan..

Kita harus terima seadanya bhwa bintang akan membuat kita lebeh sukar utk memilih krn bintang lebeh dari 1, jd keistimewaannya jd biasa dan bulan, hanya 1 walau ia tak seindah bintang.. Kita juga takkan mungkin mendpt keduanya krn bulan dan bintang tak xkn pnh dpt bersatu walau persamaannya hanya 1, iaitu ia DILIHATI DAN SELALU D PERHATIKAN.. Tp harus kita ingat, walau bulan x segemerlap bintang yg stay dgn 1 bentuk d mata kasar dan walau pun bulan berubah2 bntuk dlm sebulan, tp hakikatnya bulan tetap bulat..

Samalah juga walau 1 0rg yg stay dgn kemanisan dan memberikan kehepian pd kita, tp ia byk dan senang d jumpai.. Ia akan dtg dgn byk dan tak susah utk di cari krn yg mghepikan trlalu byk bila kita hepi.. Tidak dgn se0rg yg sntiasa berubah em0si seperti marah kita, menyakiti kita, kasar dgn kita dan sebagainya, tp d penghujungnya ia akan kembali pd rasa asalnya, iaitu DIA MENYAYANGI KITA SEADANYA KITA.. Itulah bulan dan itulah bintang..

Tiada istimewanya bintang yg byk sbnrnya berbanding bulan yg 1. Malah bulan lebeh istimewa krn walau pun ia 1, ia bisa berubah bentuk lebeh dari 1 dan dia akan blk pd bntuk asalnya.. Istimewa kan bulan? Sekiranya anda ada bulan, hargailah ia krn bila anda dah hlg cahaya bulan, bintang tak kan pernah bisa menggantikan bulan lagi.. Jangan kita terpedaya dgn gemerlapnya bintang tatkala bulan hilang di sebalik awan.. LIHAT, PIKIR DAN RASA.. :)

0 comments: