Monday, September 21, 2009

...dari buku kecil...

kadang2, btol kata seseorang.. sayang ni x semestinya di tunjukkan dengan kata2 maupun perbuatan.. tp kadang2, betul kata orang laen, sayang ni harus sedikit di tunjukkan.. kata aqu plak, kalo aqu sayang, aqu akan setiasa dengan orang tu.. cuba menjadi tembok untuk dia tatkala dia di tembak oleh peluru2 x bermata seperti kata2 bisa dari mulut2 orang yang x bole kita tutup.. aqu cuba menjadi carpet yang lembut untuk mengelakkan dia terluka jika dia terjatuh.. aqu cuba jadi perahu utk membawa dia ke tebing jika dia dah terlalu penat untuk berenang utk merentasi cita2 dan perjuangan dia.. aqu cuba jadi tali untuk dia capai tatkala dia dah terlalu penat untuk memanjat untuk ke puncak yang tinggi..


tapi sekarang, aqu tak tahu di mana pergi semangat aqu tu.. aqu yang rasa dah nak tersungkur, aqu yang rasa dah penat untuk berenang dan aqu rasa dah tak utuh untuk menjadi tali.. entah kenapa.. aqu tetap cuba untuk teruskan walo aqu dah tau penghujung nye.. bila aqu duduk sensorang, aqu terkenang kembali waktu2 dulu... ke utara, timur dan selatan penuh dengan senyuman.. setiap kali aqu tgk dia beraksi, aqu rasa bangga.. dan kembali lagi semangat tuh.. senyuman, gurauan yang sekarang terlalu kadang2 pun dah cukup buat aqu hilang segala resah.. entah.. aqu masih terlalu rindukan itu..


dia, masih istimewa dalam hidup aqu.. walo ada kala nya kelakuan dia yang membuat aqu saket hati, terasa hati, terguris hati, dia masih istimewa..aqu tahu, kesilapan aqu yang membuatkan dia jadi begini.. mengabaikan dia, saketkan hati dia, sehingga dia berkelakuan begitu.. mungkin juga aqu telalu ngikut kata orang.. entah lah.. salah aqu. aqu akui.. di detik2 terakhir ni, aqu tahu aqu harus berpikir panjang.. kerana, ke mana pun aqu nak pergi, aqu akan terserempak juga dengan dia.. hmmm..


tapi, aqu dah mula terasa hati.. aqu dah mula rasa tawar dan aqu dah mula hilang keyakinan kat diri sendiri.. ini bukan kerana aqu sedang beremosi atau pun apa ... tapi cuma saat ini aqu sedikit terasa hati.. di atas kesilapan aqu sendiri aqu tau.. atas kelakuan aqu sendiri.. tp mcm mana sekali pun, dia tetap orang yang paling aqu sanjungi walo sebenarnya ia sedikit demi sedikit semakin hilang.. aqu hope, semua akan ok.. segalanya kegembiraan yang telah di berikan pada aqu, akan aqu simpan kemas dalam hati aqu. aqu takkan lagi katakan aqu syang dia kerana semua itu mungkin seperti tak berguna lagi..


yer.. aqu sedang terasa hati.. terlalu terasa hati.. aqu hope, dia yang aqu maksudkan akan berjaya dan terus berjaya.. dan kepada yang suka laga2kan aqu dengan dia, n kutuk2 dia, FUCK YOU.. dah,aqu dah penat.. nak tido.. azam aqu untuk hari ni, aqu x kan cakap aqu sayang dia lagi.. biar itu tersimpan kemas dalam hati aqu.. walo apapun, dia tak berjaya buat aqu benci dia.. ok semua.. nak tengok kawan kat luar.. assalamualaikum.

hafiz - masih jelas (khas untuk dia yang aqu rasa dia tau sape dia)

.intan nur lyana @ beckham.

0 comments: