Friday, December 26, 2008

..lihat sama2..


-rakaman ikon-

..SAAT KEGEMILANGAN MILA N DAVOM..

korang masih ingat semua ini? semua ini yg membuatkan aqu mengalirkan air mata!
ya tuhan, kuatkan lah semangat aqu untuk melangkah! amin!


-puisi yg di tulis aqu sendri waktu ulangtahun pertama davom-


-jangan pisahkan-



-davom lebih tahu-

..aqu dah terlalu penat...

erm.. ya. aqu memang dah terlalu penat untuk melalui nya.. manusia takkan pernah berhenti selagi dirinya rasa tak puas hati.. aqu da terlalu penat untuk ini.. selama ini, hampir setiap kali aqu kehilangan sesuatu yg amat aqu sayang, hanya kerna ingin selalu dan sentiasa bersama..tp, ini jadinya? masing2 nak bertelagah nak tunjuk kuat? wat for? then menuduh orang tak tentu pasal, sedangkan diri sendiri tiada waktu kejadian..

emosi bisa merosakkan! itu kenyataan.. sebab tu orang kate, bila tgh marah, janganlah orang itu kita bawak brbincang.. biarkan ia sejuk dulu.. bila dah terjadi, dah terkeluar satu benda yg mulanya takde niat nak cakap, sape yg saket?? akhirnya, bukan satu hati yg saket, derita.. tp lebeh dari 10 hati yg terluka.. lebeh 10 hati yg tanggung.. hanya kerana satu hati yg emosi! skrg, biar aqu plak cakap.... PUKIMAK KAU! (kan dah tambah dosa aqu)..

ada yg nak marah? ada aqu kesah? bak kate kawan aqu 'ko tgk muka aqu skrg.. ada aqu kesah?' .. xde beb!!!!! benda dah jadie.. dan kerana itu, aqu saket!! kerana itu, kawan2 aqu saket! kerana itu, mud pun hilang.. dan aqu, dah penat.. aqu sedeh benda jadi mcm ni.. kita tak boleh trlalu mengharap pada benda yg kita tau amat susah.. kita ada salah, dia ada salah... adil kan? kita pun bukan bagus sangat. so, jangan nak nampak salah orang jek.. kita gak ada salah.. kita gak ada x btolnyer... aqu? aqu sndiri ada x btol nyer.. aqu sendiri, ada gak terpaksa menipu kehendak hati aqu sendri, hanya nak menjaga hati kawan2 dan taknak kehilangan kawan2 tu kalo aqu berterus terang.

mungkin betul kata dia, 'pernah kah kau bermimpi seketika berada di tempat ku?' .. pikir dalam2, knapa dia begitu pada kita? kenapa kita di layan begitu? setelah menyesal la katakan.. adakah kita melayan dia dah cukup baek? adakah kita menjaga hati dia dengan setiap perkataan kita? adakah? selam hati kita.. selam dalam2... kita tau apa kita pernah buat.. buangkan seketika perasaan marah kita bila kita membaca benda nie.. buangkan ego kita.. kenapa kita di layan sebegitu, oleh dia, maupun orang sekeliling dia.. selam sama2...

sementara kita nak selam, aqu nak g cari penawar untuk hati2 laen.. dan setelah itu, aqu akan amek satu keputusan.. kerna, aqu taknak lagi rasa saket macam nie... rasa derita mcm nie.. rasa serba salah macam nie.. rasa kesian macam nie.. rasa kehilangan macam nie.. rasa x besh macam nie, rasa sedih melihat perbalahan antara kawan2 yg x sudah2 mcm nie.. aqu penat.. aqu taknak lagi.. cukup kali ini.. mungkin ini masa yg sesuai untuk aqu pahamkan hati aqu, 'JAGA SATU HATI ADALAH LEBEH BAEK DARI MENJAGA 10 HATI' ... aqu dah penat.. terlalu penat..

.. tiada perpecahan atau sampah yg terjadi..

ramai yg bertanya pada aqu, adakah betul bla bla bla bla.. adakah PA dia bla bla bla bla. dan adakah betul D.... di buat seperti sampah bla bla bla bla.. dan ini jawapan aqu untuk semua pertanyaan di atas :-
KAMI TETAP MASIH ADA DAN TIADA MAKSUD UTK 'TIADA LAGI....'.. TTG PA, IA TAK SEPERTI YG KORANG ADA TERBACA, KERANA SEORANG PA HANYA MENJALANKAN TUGAS DIA. DAN SOALAN TERAKHIR, TIADA SAMPAH YG TERJADI PUN.. KERNA PUSAT PERLUPUSAN SAMPAH DAH TERLALU PENUH, SO, DIA PUN TAKKAN NAK BUANG SAMPAH MERATA2! DIA MASIH PUNYA HATI DAN TAK TERGAMAK UTK MELAKUKAN ITU.. AQU, KENAL DIA DAN AQU TAHU IA TAK SEPERTI YG DI SANGKA KAN..
so, aqu harap semua dah terang k.. blog, mmg laman peribadi seseorang untuk menulis segalanya, tp, aqu harap korang jangan terlalu terpecaya dengan apa yg korang baca.. org yg beremosi boleh tulis ape jek yg dia tak puas hati tentang seseorang. dan tugas kita, jangan terpedaya atau terpecaya dan mudah percaya dengan benda yg kita baca, yg sebenarnya kita tak tahu kesahihan nya..
'KAMI MASIH ADA.. but soon, MEREKA TETAP ADA!'

Tuesday, December 23, 2008

..jangan pisahkan..

Biar cinta
Terhalang gunung dan samudera
Aku tetap
Memegang janjiku padamu

Biar jurang
Yang terjal ada didepanku
Takkan goyah
Sumpahku kepada diri

Kita bagai kumbang dan bunga
Hatiku pasti hatimu jua
Namun mengapa ada saja
Yang benci tulus cinta kita

( korus )

Jangan pisahkan, aku dan dia
Tuhan tolonglah, ku cinta dia
Biarkan kami tetap bersama
Di dalam suka dan duka

( ulang semula, korus )

..tak bisa memilih..

adakah?
atau...


boleh berikan aqu yg di bawah ini?


:(


..Hilang..

hilang semua janji semua mimpi mimpi indah
hancur hati ini melihat semua ini
lenyap telah lenyap kebahagiaan di hati
ku hanya bisa menangisi semua ini
hancur hati ini melihat kau telah pergi
langit menjadi gelap berkelabu
menyelimuti hati ku
mengubah seluruh hidupku
mengapa semua jadi begini
perpisahan yg terjadi di antara kita semua
ku akan menanti sebuah keajaiaban
yg membuat kita bisa bersama kembali..

Wednesday, December 17, 2008

.. AL-FATIHAH ..

AL-FATIHAH untuk arwah NASIR BIN TAN SRI P.RAMLEE yg telah kembali ke rahmatullah tanggal 17 disember 2008. semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan bersama orang2 yg beriman..
'AL-FATIHAH'
.Intan Beckham @ Revabeckham Mohamed.

..lagu di tujukan khas buat DaVOM..

G dengar lagu kepompong..

c ya..

Tuesday, December 16, 2008

..daVOM D serang Polis..

Cerita nye begini, sdg daVOM yg di anggotai oleh aqu, lingg, ka, abg lan, nurt, jimboq dan keyrol sdg meeting di mekdonel ampang park, berkenaan dgn cuti2 davom, tetibe, nurt menjerit, 'linggg, polis linggg, polis!'. Aqu yg d sblh nurt agak trkezut, tp dlm hati brkata, 'biarlah polis tu, nape lak'.. Tetibe, aqu ,ka, lingg dan lan teringat akan kereta kami yg berada di luar.. Hanya menanti d saman..

Ape lg, berterabur sume bgun.. Cari kunci kete. Taim ni, mmg kelakar. Kejar mengejar ke kereta masing2x. Smpe kat luar, leh lak aqu buat iklan, sambey menjerit kat lan, ka n lingg, 'jmpe kat kg bru'. Tp smbey trgelak. Aqu mmg x tahan. Kunun x la nmpak sgt kami lari polis.. Haha86x. Last2, parking gak kat byr. Xpe lah, byr rm3.30 dari rm300. Haha86x. Moral of da story, jgn kedukut. Hahaha86x. Mwa86x.

Monday, December 15, 2008

..lagu tema aqu - MENYESAL..

semula ku tak yakin
kau lakukan ini padaku
meski di hati merasa
kau berubah saat kamu mengenal dia

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia yg merebut dirimu

bila aqu tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aqu kan pergi meski hati tak akan rela

TERKADANG KU MENYESAL
MENGAPA KU KENAL KAN DIA
PADAMU...

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia y merebuT dirimu

bila aqu tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aqu kan pergi meski hati tak akan rela..

..sabtu malam..

jalan menuju ke ampang dari PJ, agak macet@jem ...Aqu dah agak cuak ke bebeh dah.. janji ngan abg eja jam 6.30.. setelah memecut dan mencilok, aqu lepas dari macet itu.. terus memecut.. sampe umah abg eja dah jam 6.40.. dia naek kete, terus ke sunway pyramid.. coz ada konsert pairet karibian kat sana.. jalan kesas mcm biasa, macet.. hampeh.. sampe sunway pyramid jam 7.40.. ok lah tuh kan.. sampe je, teros makan dulu kat kedau tomyam thai2.. buah2 dia sedap :)

lepas makan, lepak2 tepi cafe... semntara dia brifieng, aqu berkenalan lak ngan seseorang.. hahahhaa86x.. beckham kan?? walaupownnn!! abes brifing, troz kami ke backstage.. n sebenarnya agak ramai yg terkezut melihat kelibat aqu di samping dia.. hahahaha86x. mcm2 reaksi ada.. sepanjang konsert, aqu duduk2 je tepi stage.. tp, taim hujung2, aqu melarikan diri gak la jap.. pehtu kene muhtah.. hempeh!! dia cakap, coz aqu melarikan diri, jadi daulat lah.. hahaha..

konsert abes dalam jam 12, tp kami x terus pulangggggg.... kami keeee ... adalah... hahahaha86x.. yg penting, hari yg aqu lalui amat indah.. mekasih abg eja.. mekasih semua.. mwa86x. daaa..

..sabtu petang..

sabtu petang, aqu g besday kak saida anjuran saida fc.. aqu agak lewat sebenarnya.. aqu ingat mlam, tp rupanya siang.. hehehhee. so, siap2, terus ke singgahsana hotel PJ. sampe, dorang da potong kek.. n tinggal makan jek la kan.. duduk2, borak2 n makan lah.. persembahan di mula kan dengan nyanyian lagu ayat ayat cinta dari kak saida.. aqu agak terkejut bila lagu tuh di nyanyikan.. tapi, relek2 sudeyy.. heeee ~ aqu pun terus makan.. seakan xde ape yg berlaku.. tengah makan, si dia dari jakarta itu telfon.. cakap2, n sambung makan..



peh kak saida nyanyi, diteruskan ngan game kotak beracun. nama aqu di panggey.. aduhai.. last2 sume satu dewan tuh kene maen.. padan muka.. wakakakka86x. pehtu di teruskan ngan aktiviti2 laen.. mmg besh lah..







majlis diteruskan ngan seprais untuk kak ida.. di sebabkan esoknya hari ulang tahun perkawinan kak ida, dorang sandingkan kak ida ngan abg ghazali tanpa pengetahuan kak ida.. hehehee.. apepun, meerriaaaahhhh... tahniah untuk semua.. dan jam dah kul 6, aqu harus bergegas ke ampang tuk jemput abg eja.. c ya laterrr.. mwa86x.. daaa..



..indo itu indah..

hye ols.. aqu dah kembali dari negara jiran.. banyak benda yg aqu nak story sebenarnya.. tapi nnti lah aqu kumpul mud dulu.. hehehhee.. aqu kembali ke malaysia dengan hati yg girang.. segala stress dah hilang.. thx to dia yg owez menemani ku di sana.. mencoba untuk jadi yg terbaek, dan menolong aqu menghilangkan kesteressan yg melanda lately.. betol kadang2 orang kata, 'hanya orang yg melukakan kita bisa mengubati kita' .. aqu akui itu..

di sana, macam2 aqu belajar.. salah satunya, supaya jangan melepaskan orang yg kita sayang jika kita x bisa hidup tanpa dia.. di sana, aqu belajar untuk memaafkan orang yg menyakiti .. di sana, aqu belajar merindui seseorang yg kita sayang, tatkala kita berjauhan.. dan di sana juga, aqu belajar menghargai orang yg ada untuk kita.. ego x kan bawa kita ke mana2.. itu yg pasti..

aqu aqui, badan aqu di sana, tp hati aqu? tertinggal di msia.. btol beb.. tp, dia sabar untuk menarik aqu ke puncak kegembiraan.. macam2 seprais yg di lakukan.. membuat kan aqu sedikit terkesima.. dan rasa diri di hargai.. terimakasih untuk itu.. kat sana, aqu abeskan masa dengan berjalan, jalan n jalan.. ke tempat2 sejarah, juga segala tempat.. yg paling besh, bila duduk tepi pantai, pehtu maen kejar2.. aduhai... hilang streessssssssss... pehtu naek kapal, jerit puas2.. adeh.. kerennnnn.. then, makan ramai2 bersama family.. best.. benda yg aqu jarang dapat di mesia.. dan aqu dapat di sana..

xde hari2 aqu di isi dengan kesepian.. sepertimana aqu .. yg asyek menanti benda yg x pasti.. mmg aqu hepi ngan kawan2, tp bila kawan2 xde, aqu seorang diri gak.. kan? balik umah, melangok jek.. x sia2 uncle n tante aqu paksa aqu bercuti di sana.. dan aqu balik ke malaysia, ngan perasaan yg hepi.. di sana, ada yg berubah.. hati aqu? entah.. biarlah ia menjadi sedikit rahsia untuk aqu.. apa yg terjadi antara aqu, dia dan sesiapapun.. yg penting, aqu dah rasa dikit tenang.. ok deyh? heee.. manyak keje nehhhh... c ya later :) daaa..


Sunday, December 7, 2008

..holiday..

hye ols. M away seketika k. Sy nk holiday ke negara seberanggg.. Smga anda sume akan hepi di hari cutiii iniii. Mwa86x!

Selamat Hari Raya Aidil Adha.. Maafkan utk sgla kekurangan di diri ini yg adakalanya dgn x sgaja melukai anda.. Maafkan aqu.. Sampai Bertemu lagi.

Minta diri dulu.. Mwa86x.. Daaa.

..sudah terang :)..

'pagi yg gelap, kini sudah terang, aqu ADEK MU, dan engkau ABANG'.. :)

Alhamdulillah.. Sgalanya da kmbli bersinar dlm hdup aqu. Hri ni, 7 disember, byk bnda baek brlaku. Diantaranya, org2 yg dulunya aqu syg, yg lukakan aqu n tggalkan aqu, sume muncul blk.. Tp yg paling brmkna, ialah Dia. Segalanya.. Hari ni, aqu dpt luahkan ape je yg x puas hati, dan sglanya,d terima.. Alhamdulillah..

Aqu msih ingat seseorg brkata, 'if seseorg tu btol2 syg kita, ia akan ttp ada walo sejauh mane pun kita cuba hndarinya. Dia akn ada walo sesaket mane pun bila bsma'. N nw, aqu sdari itu.. Aqu harap, aqu xkn hlang dia lg. Walo sering aqu menafikan yg aqu bole tnpa dia. Sering aqu kata, aqu hepi walo xde dia.. Tp, EGO TAKKAN BAWA KITA KEMANA-MANA.. Alhamdulillah.. Aqu sdr, segado mane pun, hnya dia yg bole buat aqu rasa hebat bila bsma dia. Dia kwn, bukan skadar sahabt.. Walo aqu ada sapepun, dia lah yg lebeh dulu ada. Itu yg pasti..Alhamdulillah..

Kalo dulu, bila org btanya ttg dia, aqu akan rasa down.. Tp skrg, aqu dgn bangga menjawab, 'yup, aqu stil bsma dia, jaga dia, dan mykong sglanya utk dia.. Alhamdulillah. Walo lpas ni trjd bnda yg x d ingini lg, aqu tau masih ada kami. Dan aqu brjanji, xkan lukakan dia lg demi kepentingan aqu sndri.. Aqu akn ada utk dia seprti wktu2 dulu. Terima kasih sume yg sapot aqu. Btol kate org, stiap yg trjd ada hkmah dia! Alhamdulillah..

Jum nyanyi. Terima kasihhh cintaaa, kau berikann lg, kesempataannn ini, xkn trulang lagi, semuaaaa.. Kesalahan kuuu, yg tlh myakitimuuu...

Daaa..

Wednesday, December 3, 2008

.msg to my love.

morning sayy.. udah sampe ke blog aqu yah? ya udah.. terima aja segalanya dengan hati yg terbuka.. apa saja cerita di sini, aqu masih milik kamu seorang kok.. kan? ok deyh. hope hari ni akan terus jadi hari yg indah utk loe lalui .kangen bangat ama kamu. tadi waktu ke sini jalannya macet, jd stress benter aqu.

udah ya. baca saja la. ada kok gambar loe di situ .. udah lama aqu letak. sayy, makasih ya terima aqu saeadanya. yg penting aqu ini mmg setia ama loe, kalo loe nggak percaya tanya saja sama nasi lemak eleza. udah duluan ya. mwa86x.

..tips2 elak jatuh cinta..

tajuk neh ntah ape2.. boring ni.. so merepek jek la.. meh sini aqu nak bagi korang tips2 elak jatuh cinta.. indon itu indah.. lalallaa86x.. tips ni leh tolong korang elakkan sket2 la rasa nak jatuh cinta tuh.. so, kurang la rasa saket korang bila x jatuh cinta.. dah la terjatuh cinta, tapi tak dapat nak meneruskan cinta, x ke gila meroyan seorang nanti kan? wakakkaa86x.. so, apa yg anda tak patut buat ialah :-

:- jangan sesekali pergi minta kerusi kepada orang yg anda rasa tersuka bila pandangan pertama.. kenapa x boleh? kerana bila anda g minta kerusi, anda akan berpontensi tinggi untuk mengenali antara satu sama laen.. so, jangan lah.

:- jangan offer orang yg anda suka itu untuk menghantar dia balik bila anda tau dia dah berpunya. kerana bila anda antar dia balik, anda akan ada lebeh masa dengan nya dan anda akan tau rumah dia.. lagi satu kalo dia kawan kepada kawan anda, elakkan ini terjadi k.. saket woi.. saket..

:- cuba buat muka kerek bila anda berdepan ngan orang yang anda suka.. lelebeh lagi anda tau dia dah berpunya. ini kerana bila anda buat muka cute anda, dia juga akan melayan anda.. dan setelah hbungan menjadi mesra dan anda saling sayang menyayangi, tetibe mmg anda x boleh dengan dia coz dia x leh bersama anda kerana dia dah berpunya. x ke hampeh tuh?

:- elakkan angau memikirkan dia. jangan la sibuk pikirkan2 dia yg anda sendiri tau dia dah berpunya. coz, kalo anda asyek pikirkan dia, anda akan susah di laen hari bila anda mmg x boleh langsung menyingkirkan dia dari pikiran anda. orang kate, lebeh elok mencegah dari mengubati.

:- elakkan menggatal di majlis2 keramaian ataupun majlis apepun.. contohnya anugerah planet muzik ke. dan elakkan terlalu ramah ngan orang yg anda suka. ini kerana bila anda ramah, dia akan suka pada anda juga.. kerna mmg kita tak boleh mengelak rasa kan? pulak, tetibe orang yg anda suka tuh, orang jauh, contohnya negara seberang.. datang ke negara anda hanya untuk event2 tertntu saja.. bila anda terlalu ramah ngan dia, dan dia gak suka anda, anda mesti on kan? dan bersedia lah utnuk long distance love. akhirnya masing2 x percaya dan sering gado.. sape yg saket? anda gak.. so elakkan.

:- elakkan berkawan rapat ngan selebriti yg anda suka. kerana bila anda terlalu rapat ngan dia, dia akan jatuh cinta ngan anda. bila dia jatuh cinta, anda mesti on kan? dan bersedialah untuk saket bila dia di kerumuni orang yg hebat dari anda. dan anda akan rasa tertekan, dan akhirnya saket sendirian.. haaa.. sian anda.

:- elakkan meminati buah hati kawan baek anda sendiri. kalo anda buat gak, mmg anda begok la! aqu mmg anti sket pada kawan yg suka makan kawan ni! hampeh!!! haa.. dr love pun dah teremosi bila berbicara ttg ini. kerana 'katakan taknak pada kawan makan kawan'. biar muka buruk, tapi jangan hati busuk! hampeh. tenuk pun lagi cute la dari kawan yg suka makan kawan ni. dan pulak bila orang yg anda minat tu, x leh tinggalkan kawan anda, sape saket? anda gak kan? so, elakkan.

:- elakkan tipu status diri. kerana bila anda tipu, pertusan untuk anda di dekati yg len, mmg amat besar.. kalo pun anda taknak, tapi anda tetap akan cair gakkan? dan bila dah sama2 sayang, anda baru nak ngaku, n tetibe pasangan anda x leh terima, anda yg kene tinggalkan? sape saket? anda gak.. so, berterus terang jek ttg status anda.. kalo dah berpunya, kate je dah berpunya.. kalo BINI ORANG ATAU JANDA mahupun duda, katakan saja.. supaya biar orang yg menerima kita akan terima kita seadanya. dan elakkan ke kedai makanan fastfood.. x baek tuk kesihatan.. say no to M.

sambung di laen hari.. tetibe ada keje lak.. hehehe.. c ya later.. mwa86x.

Tuesday, December 2, 2008

..ok jek..

agak lama aqu tak menghapdet.. sorry la.. agak bz la.. bz giler.. mmg bz.. mencari bz yg ada supaya boleh lebeh bz.. untuk melupakan semua.. semua yg mengganggu pale hotak aqu lately.. mmg kacau.. kacau.. dalam kebzan tu aqu cari kekuatan untuk melupakan sesuatu yg sering menjadi isu dan x pasti.. ape la ayat aqu neh kan.. haha86x.. aqu rindu kat kete aqu.. masuk bengkel semalam.. 3 kali gak la smlm aqu g tgk dia.. mesti cine bengkel tuh ingat aqu gilo.. hahaha86x.. alhamdulillah gak la aqu rindu kat kete aqu tuh, hilang sket rasa rindu kat sesape .. erm.. boleh ke?

banyak orang pesan kat aqu, jangan tipu diri sendiri.. jangan kata tak bila kita mau.. jangan menolak bila kita masih mau menarik.. masalahnya, aqu ker? aqu ke yg menolak? dan akhirnya sering kali menarik balik? aqu ker? aqu? biarlah.. ape pun benda da jadi.. kan? ada seseorang yg aqu sayang pesan kat aqu 'JANGAN LARI DARI MASALAH' .. dan dia banyak bagi kata2 sokongan.. dan aqu kuat kerana nya.. aqu hilang orang yg aqu sayang, aqu masih mampu tersenyum kerna aqu masih ada dia.. tp bila dia jugak mengorak langkah, ape yg aqu ada lagi?.. ntah.. hahahha86.. biarlah kan.. kadangkan2.. ape yg aqu merepek neh.. aqu ngah cari kekuatan neh.. jumpe lagi di episod akan datang yah.. coz aqu nak g makan bekpes ngan noza.. daaaa :)

Sunday, November 16, 2008

..i love dis song tau x? :)

secondhand serenade - fall for you


The best thing about tonight's that we're not fighting
Could it be that we have been this way before
I know you don't think that I am trying
I know you're wearing thin down to the core

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Your impossible to find

This is not what I intended
I always swore to you i'd never fall apart
You always thought that I was stronger
I may of failed
But I have loved you from the start
Ohhhh

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
It's impossible

So breathe in so deep
Breathe me in
I'm yours to keep
And hold onto your words
Cuz talk is cheap
And remember me tonight
When your asleep

Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another dayI swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Tonight will be the night that I will fall for you
Over againDon't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's trueBecause a girl like you is impossible to find
Your impossible to find

Wednesday, November 12, 2008

..nasi lemak lingg..


wakakaka.. ape nyer title lah neh.. nape tajuk dia gini? wakakaka.. td, masa aqu sarapan, ada seorang lelaki tuh cakap ngan gelpren dia.. 'daling, u nak nasi lemak ape'.. tp pompuan tuh diam.. n lelaki tanya lagi.. 'linggggg u nak nasi lemak ape' .. yg aqu plak terperanjat sudu kawan aqu jatuh, aqu termelatah, 'nasi lemak linggg dah ada xkan dia nak nasi lemak orang laen' ... wakakkaa!! sumpah aqu mmg termelatah.. n lelaki tuh tgk kat aqu.. pastu tergelak! satu cafe gelakkan aqu! hampeh!! pestu kawan aqu cocok aqu, aqu pun cakap .. 'nak nasi lemak linggggggggggggggggggggggggggg' .. dia tanya ling mana n aqu lak cakap lingg davom! wakakaka!! sorry lingggggg.. ampun!! aqu mmg termelatah.. ni semua gara2 semalam lah! wkakaka86x.. n leh lak, kawan aqu tanya, 'nasi lemal laen xnak?' .. aqu lak kata, nasi lemak jimboq seposen... tetibe waiter tuh antar nasi lemak kat aqu sambey berkata 'nah nasi lemak linggg'.. dia ingat aqu melatah tuh, beetul nak order.. hampeh.. nak taknak.. tepaksa la aqu makan gak nasi lemak lingggg.. sampe skrg, kawan aqu x abes2 gelak lagi kat kantor ne n dok sebut nasi lemak lingg.. tapi dia taktau la lingg tu sape.. wakakkaa!! leh lak nasi lemak jimboq pun aqu cakap.. hahahaha.. apepun, cerita nasi lemak smlm, buat aqu hepi d hari khamis ni.. mekasih kawan2 ku!! linggg.. hampunnnnnn! sayang ko :p

..sekadar renungan bersama dari DR.LOVE beckham.


dari : beck si dr love.


untuk semua yg masih mencari cinta dan ingin menghadirkan org yg boleh mencintai dalam hidup anda semua, atau pun sukar nak buat pilihan, di sini dr love nak bagi tips sket.. chewah.. sharing is caring rite? so, marilah baca. ini berdasarkan pengalaman.(eceli me ngah buhsan, so saje membebel kat sini).

pilih lah seorang yg boleh buat kita hepi.. yg boleh buat kita tersenyum.. yang mana senyuman yg kita ukirkan itu ikhlas dari hati kita.. seikhlasnya dan bukan senyuman plastik.. pilihlah org yg akan selalu ada untuk kita walau se bz mana pun dia.. kerna zaman skrg ni teknologi dah canggih.. satu sms pun sudah buat kita tersenyum, itulah pilihan yg tepat..

pilih lah ia kerna hati kita gembira ketika kita bersamanya.. dan jangan mngukur dia kerna rupa.. jika pilihan kita itu kerna rupa, percayalah, kita sendiri akan merana.. apa guna muka lawa kalo menyakitkan hati..derita cinta la jawabnya.. dan satu lagi, jangan biarkan kita memilih dia kerna dia dah MEMBELI kita. pikir2kan lah, bila dia dah x suka kita, dia boleh membeli org len. pikir2kan lah..

..orang yg mencintai kamu.. plz read dis!

Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidakperduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.


Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selalmatpagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lainlagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeda, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernahmengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema,atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinyasebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana diatidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apaitu cinta.

..coretan ttg dia..

Dalam hidup aqu, dia seseorang insan yg terlalu istimewa..
Tp kini, aqu bersendirian di ruang yg luas..
Kekeliruan di tmpat yg ramai..
Kurang keyakinan di alam realiti..
Dan ketakutan di dalam kegelapan..

Aqu cuba memanggil dia.. Dia.. Dia..
Terus memanggil.. Dia.. dia.. dia..Tapi, tiada..
Tiada lagi dia.. Tiada..Yang menyahut panggilan qu, hanyalah suara KELOMPOK KEGEMBIRAAN..
yg dulunya, selalu ada bila dia sibuk..
yg dulunya ada bila dia merajuk..
dan terus ada bila kini aqu sepi.. sepi.. sepi...

Dan aqu, di temani kelompok kegembiraan yg membawa aqu merasakan kehebatan dalam persahabatan..
Terima kasih..Dan, aqu masih mencari2 sebenarnya.. di mana dia..
Kalau dulu, aqu katakan, aqu bisa tanpa dia.. aqu silap..
Kalau dulu, aqu katakan, aqu bisa gembira tanpa dia, aqu silap..
Aqu.. masih mencari2 dia walau aqu kini di atas awangan..
Yg terlalu bahagia... aqu, masih mencari dia..

Dalam kesibukan mencari dia, aqu tertoleh ke belakang...
Aqu terlihat, saat ketawa dan menangis...
Aqu terlihat saat kegelisahan dan kekacauan hati..
Setiap kali dia tersenyum, di sudut matanya memancarkan nada..
Dan kini, aqu sedar.. tiada lagi aqu dan dia..

..intan beckham..

Monday, November 10, 2008

..isnin?..

ntah.. x tau nak cakap ape.. ape yg aqu rasa ttg rasa?.. rasa tuh ntah.. bikin giler.. kenapa eh perlu datang balik bila dah sesuka hati melukai? n now, tolong lah.. aqu dah ada idop sendiri.. aqu hepi.. hepi dan hepi.. mungkin rasa ni mmg giler.. aqu x patut rasa ape2 skrg ni.. yg nak aqu rasa adalah pergi jauh.. jauh dari semua.. semua yg ada.. yg sayang maupun tidak..

davom, anugerah persahabatan terindah penah aqu dapat.. nurt, ling, ka, lan, pinky, jimboq,shidot, dan semua.. aqu sayang korang.. walo dengan sape pun aqu, aqu sayang korang.. walo aqu sedang bebetul saket, aqu sayang korang.. dia? biarkan... biarkan dia.. pegi jauh2.. kerna, sekali lagi aqu kate, rasa ini tak sepatutnya ada.. ntah.. aqu tensen skrg.. masih ada ke yg sayang? biarlah takdir menentukan segalanya..

'andaikan ku bisa, lebeh adil pada cinta kau dan dia..'

Friday, November 7, 2008

..away..

away seketika.. totally lost!!! kabot!! jiwa kacau.. :((

Wednesday, November 5, 2008

..lalala..

KDupan aqu lately agak hepi ... lalalallaa.. skrg tgh wat ape? skrg tgh kerja sambey merensa.. kenapa? kerana.. ntah.. ade jek yg x kene ari ni.. benda sume sebenarnya kene, tapi aqu yg rasa ade x kene.. nape? ntah... ada yg kosong jek.. hilang? ada yg hilang sebenarnya.. ape? ntah.. pergi? mungkin ada yg pergi ... so? ape yg so? erm.. ada yg hilang bila ada sesuatu pergi .. merepek jek aqu neh pepagi nih.. saje jek.. nak hilang kan kerensaan.. kalo lah kerensaan hati ni leh hilang bila menggunakan produk terbaru dari mila, LUVMILA, mesti aqu da beli sepuhkotak dah.. dengan uncle n semu staf kat sini aqu spray bile merense.. tiada lah lagi kerengsaan... hak86x.. hampeh tul aqu ne..

'bulan...jangan pergi.. biar kan ia terus malam.. sepi.. sepi seperti aqu' .. haish.. ape la aqu merepek.. aqu hepi la skrg.. aqu ada kawan2 yg selalu teman aqu.. gelak2 ngan aqu.. layan perangai giler aqu.. yg paling penat ialah bila di latahkan.. namun, walo penat, melihatkan senyuman dan ketawa rakan, aqu jadi hepi.. terbang segala masalah... hepi.. hepi dan hepi.. lalalala86x.. smlm aqu g jemputan sidang media zila.. tahniah.. ha? tu jek? yer la.. malas nak tulis.. coz terlalu hepi, aqu jadi malas nak menulis.. Leh gitu?? hahhaa.. ok x??? ok laaaa.. wah.. rayc30 lak.. :)

aqu.. kalo leh, masih ingin kan di beri lagi satu peluang untuk bersama seseorang.. untuk sekali lagi ketawa2.. untuk sekali lagi melatahkan dan di latahkan.. Berjalan sambey makan aiskrim.. bertengkar dan berbaek.. untuk sekali lagi berjalan dalam hujan.. sekali lagi kutuk mengutuk orang laen yg lalu di depan kami.. sekali lagi memujuk.. dan sekali lagi untuk aqu ungkapkan yg aqu sayang.. Juga kata maaf Kerna terlalu leka dengan diri dan terlupa dan teralpa ttg apa yg penah aqu ada waktu aqu keseorangan dulu.. tp, aqu sedar, seberapa banyak pun peluang yg aqu dapat, aqu tetap akhirnya akan termelukakan dia.. dengan x aqu sengajakan.. aqu bukan nabi yg bisa sempurna bukan? aqu hanya insan biasa yg mungkin tak bisa adil pada semua yg sayang kan aqu..

Xpelah.. jika aqu harus memberikan seluruh apa yg aqu ada untuk kembali bersama dia walau sekali melakukan semua itu, sememangnya aqu sanggup.. tp, stelah di pikirkan, jika itu terjadi dan pada akhirnya masing2 terluka, aqu lepaskan.. lepaskan segala rasa... Rasa yg sering buat manusia adakalanya tersepit dengan keadaan.. Aqu lepaskan semua.. kalo ada, adalah.. kalo kembali, kembali lah.. Dan aqu x lagi akan terus begini.. kehidupan harus di teruskan.. aqu kuat.. aqu bisa hadapi.. berulang kali dah ia terjadi, aqu boleh hadapi. dan untuk kali ini, aqu yakin aqu bisa! aqu hepi... hepi dengan kehilangan ini.. kerana, aqu nak semua kawan2 aqu epi bila ini terjadi dan aqu masih lagi epi.. betul kata orang, tak semua suka bila kita terlalu sedih meratapi pemergian seseorang.. bukan semua suka bersama kita bila kita sedeh.. lelebeh aqu.. kawan2 aqu menyenangi intan beckham yg gila... yg ceria.. dan ini aqu~ aqu buktikan.. sesaket mana pun yg pergi, aqu tetap hepi.. hepi.. hepi.. ahahahaha86x.

walopun dia, menerima aqu dalam apa keadaan sekali pun, bersabar waktu aqu terluka dulu, Sedeh bila aqu sedey, dan menerima apa je keadaan aqu, siapa aku dan walo aqu dah sering melupakan dia saat aqu dah kembali bersinar seperti ini, biar aqu yg tahu, apa yg aqu rasa skrg.. dan aqu tau dia tau itu.. Selamanya akan tau... walo buat2 x tahu.. aqu tau, dia tau, dan kami akan tau.. biarkan bernoktah.. untuk semua yg sekeliling aqu, kawan2 yg aqu sayangi juga menyayangi aqu maupun tak senang ngan aqu, aqu akan hepi.. hepi.. dan mmg itu yg aqu rasakan.. hepi dengan korang.. hepi saat korang ada.. dan hepi walo saat kita berjauhan.. kerana, persahabatan mengajar aqu segalanya ttg perhubungan.. jum kita hepi sama2.. itu yg korang nak kan? hahahahaha86x.. aqu pun nak.. jum.. ok lah u ols.. aqu nulis mende hepi neh, tp mata aqu dah bengkak n baju pun basah.. hahahaha.. hepiiiiiiiiiiiiii... aqu akhirnya dapat memijak atas kaki sendiri dan yakin akan kemampuan aqu.. terima kasih kawan2.. luv ya all!! :)

.MY ALL.. MARIAH CAREY.
'ID GVE MY LOVE FOR U LOVE TONITE'

..callin u ( totally lost!)..

m callin u ... wit all my times n ol my fights.. in search for the truth.. tryin to reach u.. see the worth of my sweat, my house n my bed.. am lost in sleep.. i will not be false in who i am as long as i breathe.. Oh no !! no!! no!! i dun need nobody.. i dun fear nobody.. i dun call nobody but u.. my one n only!!.. i dun need no body.. i dun fear no body.. i dun call no body but u? u all i need in my life.. m callin u, wen ol my joy n ol my love is feeling gud.. cuz its due to u.. see da time of my life, my days n my night.. erm, its oriteee.. cuz at the end of da day, i still got enuff for me n my.. :( .. i dun need no body, fear no body or call no body but u my one n ONLY..

Tuesday, November 4, 2008

..rasa? tapi bukan aqu..

rasa? apa yg boleh aqu kungsikan tentang ini? erm.. banyak sebenarnya rasa yg ada.. rasa senang.. rasa suka.. rasa benci.. rasa menyampah.. rasa sayang.. maupun rasa cinta.. masing2 mempunyai maksud dan definasi yg berbeza.. yg sama, hanyalah RASA.. kadang2 kita terpaksa mengkhianati rasa demi keinginan semua.. Dan melupakan apa yg kita rasa untuk orang yg lebeh memerlukan rasa.. dan adakalanya juga kita lebeh rela membiarkan rasa kita merasa saket hanya kerana kita taknak orang yg kita sayang rasa saket..

kita takkan pernah bisa halang rasa suka pada seseorang.. kita juga tak boleh halang rasa suka tuh beranjak ke rasa cinta.. sememangnya kita tak pernah bisa dan takkan ada kuasa untuk itu.. kita hanya manusia biasa kan? apa yg kita leh lakukan hanyalah cuba berusaha keras menukar rasa jika orang yg telah membuat kita rasa tuh, tak pantas untuk kita miliki.. rasa juga adakalanya sering membuat aqu tersepit dengan keadaan.. dan adakalanya aqu mulai buhsan dengan rasa yg aqu rasakan..

aqu? mulai sedar akan kehadiran rasa itu dan aqu buntu.. ape yg bisa aqu lakukan lagi.. aqu takut .. takut jika rasa itu lebeh jauh.. jauh dan akhirnya membawa aqu terbang, ke satu tempat yg x sepatutnya aqu landing.. rasa? mulai merasa di pandangan pertama lah yg selalu aqu cuba elakkan.. tp ia tetap terjadi.. rasa ini terjadi bukan kerna aqu ingin melupakan rasa yg pernah aqu rasakan sebelum rasa ini hadir.. tp rasa ini lahir dengan sendiri bila aqu melihat .. dan setelah aqu pahami rasa ini, aqu sdar rasa ini mmg tak patut ada.. walau aqu sendiri sedari rasa itu telah bertemu dengan rasa yg satunya, tp aqu harus membiarkan rasanya terbang bersama yg laen, dan bukan bersama rasaku .. BIARPUN RASA INI TERLALU KUAT UNTUK NYA, tp rasa takkan pernah bersyarat..

tapi bukan aqu..

Tuesday, October 28, 2008

...bodoh!!! stupid!! hampeh!!..

wei!! berambus lah dari hidup aqu wei!! jangan nak kacau hdup aqu sebagaimana aqu tak penah nak kacau hidup kau! sumpah kenal kau adalah benda yg paling aqu sesali!!! so ko leh g mam!!! aqu benci kau!! kau tau tak!! kau adalah seorang yg teruk tuk aqu!!

kalo ko nak kata eja teruk, ko lagi teruk!!! eja tak penah biarkan aqu menangis jam 4 pagi seperti ko buat!! dia tak pernah sket pun abaikan aqu!! dia tak penah suka kalo orang laen buat jahat kat aqu!! dia owez jaga aqu!!! bukan macam ko!! dia tak pernah sakitkan hati aqu dengan selingkuh ngan kawan2 aqu!! aqu banyak gaduh ngan nelnina pasal kau!!!!!!!! au gaduh ngan eja dulu pasal aqu sayang kau!!!

tp kau lukakan aqu! kau tinggalkan aqu! ko biarkan aqu saket!!!! ko pegi dengan orang laen!! n skrg, nape ko still sibuk2 skudeng hidup aqu!! aqu dah buang ko jauh dah!!! paham?? dah takde cinta mahupun sayang utnuk ko!!! perasaan sayang tuh memakan diri aqu dan menjadi benci bila ingat ape yg ko buat!!

pegi la wei!! aqu merayu.. pegi la!!! pegi la!!!!!!!!!!!!!!!!! berambusssssss la !!!! tolongggggggg!! aqu merayu!!!! pegi!!! biar aqu kat sini hepi dengan dia!!! hepi dengan abg aqu tuh!! hepi ngan kawan2 aqu... pegi la!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jangan sampe aqu bunuh diri!!! aqu dah cukup stresssss!! jangan tambah stress aqu !!! bla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuesday, October 14, 2008

..isnin..

isnin aqu ok2 jEk.. Aqu cuTi.. Mc.. Aqu bGun kuL aGak awal.. PehtU g beKPes dGn reMi.. TGu mat gee x sMpe2.. Huhu.. AbeS BekpEs aqu peGi aMBank.. Pehtu tRos g juMpa kak tAsha.. JuMPe dia peHTu kami uRuskan sdikiT uruSan.. PeHTu lepAk kt uMaH kak tAsHa.. Dlm jam 3, aqu gErak G UmaH sYarmiLa..



Dlm pRjalanAn ke UmaH sYarmila, jalan jem, aQu pun tAk paHam nApelah arEa cURve meNuju kE rUMah dIa tu sLalu jem.. SmPt pulek tu Aqu nGurat orG sebelAh kete.. Huhu. SehaRian, si diA tak koL aqu.. AqU pun ok lah, cOz maYBe dia bZ.. Tp yG pelik, aqu saMPe je n salam sYarmila, dia kOl.. PaniC kejap aqu.. Mcm tau2 jek.. Dia tAnya aqu kT mana.. AqU CKp kat shAh alam. Huhu. TiPu sunat.. Lalala. Aqu tAKnak hilanG dia dah.. SeRik..

Malam, aqu siNGgah jumpa si DIA, peHtu baLik, mat zIe amEk aqu, troz g LePak kat MOLEK CAFE..dgn reMi, aina, fizi, abG Jun daN abG zaidi. Jatuh CheNTa pandanG petama laK kat W bkn nAma sebeNar. Wakakaka.. Itu lah hAri2 aqu.. Balik, si DIA kol. Suh mKan obAt dan tdo. Walo dIa x de dEpaN aqu, dia sTil inGatKAN aqu.. :)

Sunday, October 12, 2008

.. Muhammad Fattasya Redha ..




Ni kami paNGgeY PETAI.. Xd keNe nGene puN dGn petai, tp mmG nama Gelaran diA Gitu daRi kaMi keCil.. KdG2 ske2 aqu jEK nk pAnGGey dia apa.. Cha la, petacha la.. Kan PETAI? hek86x.. KaMi suMe mmG brkWn raPat seDari keCil. UmaH dia dA Jd uMah aqu la.. Dia ni vEry da Gentle.. Dulu taIm skOLa, kalo dia x Puas hAti, dIa G cari oRg yG Dia taK Puas haTi, dia TumbUk je.. Tapi, biLa dia gAdo, aqu yG sedeH.. Aqu sIAP NanGes lG.. TPI Dia x Tau lah. Haha86x. BkN pe, aqu dA anGGap dia caM Adik BadIk aqu sNdri, aqu tAk ske tGk dia kEne tuMBuk.. Dia tUMbuk oRg x pe. Hak86x..

KaLo nK D kiRakan, amPir 13 taHun da Kami jd preN.. Dia nEh baek, dan diA Gak ex pancarAGam.. Ex DRUM MAJOR LG.. sAme caM Abg dia , Rahimi.. Dia dULu mmG Nakal, tp seAKan bruBah bila bERkapeL, Dia kuRG nkal dah.. DaN ITu, pes love diA kaTanYa.. X pe cha, kaLo jodOh x keMana.. :p. Masih sINgLe.. Sape brMinat leH Tnya aqu k. Hak86x. Kalo tGk live, mCm fAHriN Tau. Ha86x. CePattt! SaPE Cpt diA Dpt.. :)

.. Hafiz Rizal ..



Ni kaMi pAnGGey LiaW.. Sama uMur dGn aQu.. Ex paNCaraGam gaK.. Maen sIde Drum.. Terer nEh.. He86x.. Tp diA peNah kenE TeGur seSuatu maSa kaMi caMPinG d buKit cErakAh dulu... Aqu inGat laGi mcm NeR dia TerJeriT-jeRit duLu.. Aqu pUn naEk sEreMMM.. skRg dia sTill stUdy.. AmEk deGRee kt Uitm mElaka.. Kalo kaMi lePak, dia lah hAntu.. nYakat aQu x abeS-aBes. SaMPe 4 pg la aQu meLatah.. ApepUn, liaW Best..

.. Hayazi & Hafizi ..



Yg kiri Hayazi, yg kanan Hafizi.. JuGa aqu keNal dari kEciK.. Hayazi, seoRg yG cool, n kaTanya muKanya mCm tekeshi kiCapciRo plakOn jePun tuh.. Hehe86x.. Dia tuH bRu jek membUjanG sTelah mAhliGai yg di bIna hMpir 1 deKad dari zAman pErseKolaHan, trPutuS d prtGahaN jaLan.. Dah nAma taKdir kan.. SdGKan hmpir 1 deKad puN leh trputuS,ni kaN Plak bRu nk 2 tahun.. Aqu SaluTe kan diA coZ Dia tbH.. TabiK SepeRinG..

Fizi laK, duLu aQu tau dIa adA aweq, tP x taU La skRg ada kE taK.. RahSia poHon CeMara laH tu.. MeManjanG mGaku bUjanG.. Poyo.. Hak86x. JuGa aqu kNal dari kEciK.. JunIor TRUMPET aqu Gak Neh.. DiA snYum maNis Gak, sAma Cam RAHimI.. heHe86x..

..rahimi..

hYe oLs.. No moRe saD-sad okEh.. SkrG hepi2 taIm.. KataKan taKnaK paDa saD-Sad.. Hehe. X Gune la saD-Sad neh.. Patah tumbuh, hlanG brGanti..malaS laRh.. SkrG nk hePi2 jeK.. Meh aQu kNal kan kWn2 lama aqu.. yG tak pNah pegi dari aqu. Hark86x.



Ni naManya MoHd RahiMi.. Aqu KnaL dri keCik.. MaSa aqu masUk panCaraGam, dia laH jD DRUMMAJOR. GaranG! hek86x. Kalo diA tak GaranG, KompeM aqu tAk jd paNdai meN MuziK.. MeKasEh aBg miE..

Dia kT dlaM banD je gArang.. Tp dia yG sebeNar, seMPoi.. KlaKar Gak orGnyer.. SeNyum mAnis.. DaN Dia daH kmbAli mEmbujanG.. SinGLe is siMPle Kan abG Mie.. Hek86x. ItulaH Dia, rahimi..

Saturday, October 11, 2008

.. Takdir Cinta ..

kU tTup mataqu dRi semua pndGan qu,
Bila melihat matamu,
Ku yakin ada cinta,
Ketulusan hTi yg menGalir leMbut..

PenGuasa alam tolonglah peganGi aqu,
BiaRqu taK Jatuh pD sumuR Dosa,
Yg teRkuTuk daN MenYesatkan ciNtaqu..

AnDaikan kan ku biSa lebeh adil,
Pd ciNTa kaU Dan dia,
Aqu bKan Nabi yg biSa sempuRNa,
Ku tak luput dRi doSa..

Biarkan ku HduP SepeRTi ini,
TakDir ciNTa haRus beGini,
Ada kau daN Dia buKan ku yg Mahu,
Oh tuHan tuntunLah hATiqu..

Tuesday, October 7, 2008

..terima kasih davom..



Thx davom buat seprais tuk aqu.. Sampe mmbuat aqu terharu, sebab dan trkesima! Thx guys! Thx lingg nurt jimboq shdot ka issey n azizi atas kek yg sdp! Dan wish yg aqu minta sblm tiup lilin dan wktu aqu melatah brulang kali, tlh terkabul. Terima kasih davom! Love u!

Friday, October 3, 2008

..kekasih gelapku..

pd tarikh 3 hb ni, aqu dah pun menutup cerita pasal aqu dan dia utk kpntingan sume yg myayangi aqu.. Kwn2 aqu yg mrndui aqu yg dulu.. Krna slgi msih ada kisah dia dan aqu, aqu xkn bisa knal dgn diriqu sndri.. Aqu ingin spt dulu dan sbb itu kputusan tlah aqu ambil.. Dan lirik lgu ni aqu titip di sini sbgai penutup kisah ini.. Melambangkan kisah ini.. Walo jauh mana pun dia, walo aqu kuburkan kisah dia, dia ttp aqu ingat bila aqu dgrkn lagu ini.. Dan bila rndu, akan aqu dgr lgu ini.. Maafkan aqu ..

Ku mencintaimu lebeh dari apapun,
Mskipun tiada satu org pun yg tahu,
Ku mncintaimu sdlm dlm hatiqu,
Mskipun engkau hny kekasih gelapqu..

Ku tau ku x slalu ada utkmu,
D saat engkau merindukn diriqu,
Ku tau ku x bisa memberi kan mu waktu
Yg pnjang dlm hdup qu..

Yakinlah bhw engkau adlh cintaqu,
Yg ku cri slma ini dlm hdupqu,
Dan hnya pdmu ku berikan sisa cintaqu
Yg pnjng dlm hdup qu.

..end..

Thursday, October 2, 2008

..raya..

hari rya aritu uncle da sdr dah.. Alhamdulillah. Bru aqu rasa tnang.. Dlm jam 9 aqu g kubur nenek n atuk, x lupe mak sdara aqu. Thn lpas g 1 kubur je.. Tp tahun ni 3 kubur skali.. Thn ni mmg thn kehlangan bg aqu.. Huhu. No sedey3x. Hek86x. Pehtu dlm jam 11 aqu g negeri 9, sempurnakan hajat uncle aqu.. G umah2 org kurang brkemampuan utk beri sdkh.. Penuh 1 alphard brg2 aqu bwa tuk mereka. Sampe sna, perasaan insaf muncul bila melihat kedaifan mereka.. Gmbiranya ank2 mereka menerima sumbangan.. Aqu turut gmbira.. Mga mereka mnjd org brguna nanti. Amin.

Pehtu dlm jam 4 ptg, aqu gerak blk k.l.. Pecut.. Smpe hospital jam 4.40. Naek tgk uncle n gerak umah tukar kete. Jam 5.15 gerak g umah... Umah lingg.. Ada pinky,zamba,issey n ka sekeluarga.. Aqu dtg lmbt.. Masuk umah slm2 tros duduk. Then lingg siapkan mknan n tuangkan air(thx lingg! Sgt hargainya..). Itu juga adlh juadah wajib ari rya aqu yg prtama tuk ari tu.. Coz pg tu juz mkn megi.. Sdp.. Pehtu dlm jam 7 beransur pulang. Thx to ka n pinky yg kasi duit raya.. Oso thx to lingg yg jmput dtg umah..

Dari rumah ling, aqu hlng arah tujuan.. Pehtu g sepital.. Dlm jam 9 aqu gerak g lpak langat.. Kat ateh tu nk nengok k.l. Lengang n tenang.. Dlm jam 11.30 aqu jalan2 n kul 2am aqu g jmpe kwan2.. Tu je la ari rya aqu. Huhu.

Slmt hari raya to u ols. Maaf zahir dan batin.

...

'maafkan bilaqu x smpurna.. Cinta ini x mgkin ku cegah.. Ayat2 cinta brcerita cintaqu pdmu..'

Dah ktandusan kata2 utk sume ini.. Juga ktandusan kta2 utk buktikan sgalanya.. Mgkin bnr kata uncle, 'ape yg kita inginkan tak slalunya mnjd'.. Hrapan aqu utk trus bsmanya smpe aqu mati mgkin x trcpai.. Tp, aqu akn ttp pegang jnji utk menunggu dia sampai kapan pun.. Walo saket manapun, aqu akn ttp di sini utk dia.. Walo sekuat mana dugaan dan kesaketan yg harus aqu lalui, aqu ttp akn menunggu.. Menunggu saat dia kmbli.. Dan memberi aqu peluang utk buktikan yg dia adlh sglanya tuk aqu..

Tp, biarlah ia trpahat kemas dlm hati aqu.. Aqu noktahkan sume di sini.. Aqu akn truskan hdup walo saket tnpa dia.. Aqu akn cuba.. Memberi peluang pd mereka2x yg sygkan aqu utk merasa sgla kgembiraan yg lalui sbg diriqu yg dulu.. Dia? Akn ku tanamkan kemas dlm hati.. Krn tiada satu pun yg mgerti knpa dan mgapa aqu trlalu myayangi dia. Tiada yg mengerti.. Tiada.. Malah, sjak aqu kesaketan kehilangan dia, aqu di tinggal kwn yg aqu harap btol2 ada time aqu saket gini.. Tp x pe.. Aqu x slh kan dia.. Erm, akn ku ingat sume.. Wktu aqu di tengking di mekdonel saat aqu btol2 trtekan lpas aqu brgado, dan saat aqu btol2 perlukan pelukan.. Aqu ingat itu dan taktau la jika hati aqu bisa memaafkan kdjian itu. Sgt terkesan! Dia, x pnh buat aqu bgtu.. Tp xpe.., spt yg dia ktakan swtu di ada dulu, 'x sume akn fhm ape yg kita alami'..

Dia, x pnh buat aqu gitu taim aqu down dulu.. Dia sbr dgn aqu.. Malah kalo aqu menangis walo dia sdg marah, dia akan ttp tenangkan aqu dan sdya upaya cube elakkan air mata aqu dri jtuh.. Itu dia.. Dan aqu, syg dia lebeh dri aqu syg diri aqu.. Krna dia pnh korbn kn masa2 indah dia hny utk tenangkan aqu di masa itu.. Skrg, aqu noktah kn sglanya di sini.. Di entry ini.. Hari ni, 3 hb oktober, genap 2 bulan aqu hdup tnpa dia.. Dan di sini noktahnya. Aqu akn cuba x sbut nama dia lg dpn org2 yg mgkin x ngerti.. Dan aqu? Lebeh senang begini..

Begini tnpa myayangi seseorg dgn bgtu kuat.. Aqu dah blajar saketnya.. Saket kene tinggal dia, saket bila kwn aqu pegi bila aqu sdg ratapi khlangan dia.. Saket.. Dan biarkan aqu noktah kan di sini sume saket aqu.. Biarkan aqu mnjd beckham yg x pnh di mengerti lepas ini. Krn jalan ini lebeh baek utk mgelakkan aqu di sakiti lg.. Tp, jauh d sudut hati aqu, hnya aqu yg tau.. ORANG SERING BRKATA ADA YG LEBEH BAEK DARI DIA, NAMUN TIADA YG BISA BUKTIKAN KATA2 ITU..

To seorg lelaki, aqu akan tros di sini menunggu ko smpe kapan pun.. Krna hanya dirimu yg bisa buat aqu rasa smpurna.. Maaf bila aqu tak bisa sebut2 nama mu lg utk mengelakkan org yg syg aqu rasa saket sama.. Biarkan aqu yg jalani saket ini. Kwn2 hny nk kan beckham yg hepi, bukan beckham yg begini.. Aqu akn ttp tgu ko kembali.. Walo hnya dlm mimpi...

To seorg gadis, aqu nk ko tau aqu amat syg ko. Thx utk sume masa2 indah yg kita pnh lalui, kenangan di pd, g ladang burung unta.. Bg mkn belimbing kt burung unta, pehtu g urut2 kt krusi hotel kt pd tu walopun tujuan asal hnya nk g toilet.. Itu kngan petama aqu jln jauh dgn ko.. Di smping kngan kita bkr ayam sma2 kt sungai congkak, nk nyalakan api tp x bole.. Pehtu kt gnting first world, mata da ngantuk tp sibuk nk mkn megi.. Pehtu turun bwh blk.. Aqu smpn kemas sumenye.. Trima kasih sudi jd kwn baek aqu wktu sblum aqu jd mcm ni.. Aqu syg ko.. Maafkan aqu utk sgalanya.. Aqu takut untuk melukai ko lg.. Krn melukai ko dan cuba mghndari ko adlh bnda yg teruk dan lg saket dari pemergian dia.. Saket bila aqu buat2 x nmpk ko yg ada dpn mata.. Dan stiap kali tu juga, lpas masuk kete, aqu akn menanges mengenangko.. Tp ko x pnh tau tu kan? Aqu hnya harap ko akn hepi slalu tnp aqu yg menyakiti ko.. Ko da trlalu smpurna tuk aqu.......

Thx to bayieng yg owez care kt aqu ttg dia dan juga gadis.. I love u sista..

Thx to pinky yg owez mengerti walo aqu owez stress.. Thx buddy..

N thx to ol of u yg owez d blakang aqu..

Entry ttg dia, aqu tamatkan d sini. Amin.

Tuesday, September 30, 2008

..aqu di sini..

aqu? Disini.. X kemana pun.. Menahan sgla kskitan.. Ksakitan di tggal dia.. Kesakitan menahan hati melihat keadaan uncle.. Dan aqu tegar.. Biarkan sj aqu disini sndri.. Aqu dah trbiasa brkeadaan bgini.. Trbiasa..

Dulu, dia ada.. Bg aqu smgt dan brkata perhubungan itu slmanya.. Tp skrg? Aqu sendirian? Dan aqu mgkin lebeh suka bsndirian gini.. Aqu dah hlang nenek yg slalu dgr aqu.. Aqu dah hlang dia yg syg aqu.. Aqu dah hlang saat2 manis aqu dgn kwn aqu saat aqu bgtu trtekan dgn kepergian dia.. Sume da hilang.. Dan aqu terima.. Biarkan aqu terus d sini.

Kesakitan ni, mmbuatkan aqu terjebak dlm kehancuran sbnarnya.. Biarkan aqu di sini.. Melihat kehilangan ini.. Aqu ada nel.. Ah! Saket! Saket! Saket! Fahamilah aqu wahai seseorg! Ngerti la aqu.. Stiap kali aqu tringat dia, air mata aqu cmfirm mgalir.. Dalam! Trdlm dlm mgkin luka aqu.. Sume tlh brakhir antara aqu dan dia.. Ajari aqu itew! Cinta ini membunuhku!

Stlh kehlangan sume, khlangan nenek, khlangan dia dan khlngn saat manis brsma kwn, aqu mohon jgn ambil uncle aqu.. Biarkn dia terus hdup menemani aqu.. Aqu blm bsdia khlangan lg.. Krn, aqu dah x brdya memujuk sume yg pergi dari ku.. Dan mgkin, ini jln trbaek.. Utk aqu dan dia, maupun aqu dan teman.. Tp, aqu ttp disini menunggu kalian..

Aqu di sini..

Friday, September 26, 2008

...

kehilangan kali ini amat benar2 meragut kebahagiaan aqu.. meragut masa2 gembira aqu.. sekuat mana pun aqu katakan aqu ingin lupakan dia, sekuat itu lah aqu tak bisa.. sekeras mana pun hati aqu ingin terus lupakan dia, sekeras itu lah dia x bisa aqu lupakan.. apa yg harus aqu lakukan lagi? aqu x bisa..

aqu kalah dengan semua ini.. aqu tak kuat melalui kehilangan dia.. tuhan, aqu mohon padamu, peliharalah dia.. kalo harus mengambil semua kegembiraan aqu utnk membuat dia bahagia, aqu relakan! ambillah kebahagiaan aqu dan gantikan duka2 dia utnuk aqu..

aqu rela hidup berduka asalkan dia bahagia.. sumpah aqu rela.. ambillah seluruh kesejahteraan dan tuah aqu dan berikan pada nya.. aqu rela.. kerana kehilangan ini, menyedarkan aqu bahawa hanya dia yg mampu.. :(

mish u abg e.

..i mish u..

uwaaaaaaaaaaaa... itu yg mampu aqu lakukan... aqu masih x bisa lupakan dia.. x de menda yg bisa buat aqu lupakan dia.. salah aqu ke? salah aqu ker? jujur aqu katakan, kehilangan dia lebeh saket dari kehilangan gelpren... dia ni seorang lelaki yg laen sangat.. dia leh jadi abg yg paling baek, dia gak leh jadi seperti kakak yg selalu mendengar.. dia leh jadi kawan yg kelakar.. dia leh jadi bapa yg garang dan dia gak leh jadi seperti seorang ibu yg sering membuatkan anak2 nya tenang.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
saket.. mmg saket... kenapa harus aqu di uji gini.. aqu tak suka bila org cakap benda x elok ttg dia.. aqu tak suka bila ada org ada kata ada org lebeh baek dari dia.. aqu x suka!! x suka!!! sakettt.. nape sume x leh ngerti saket yg aqu lalui.. dia, org yg terlebh dulu ada sebelum kegembiraan aqu ada.. dia, org yg terlebeh dulu ada sewaktu aqu sendirian.. aqu yg kejam!!! tinggalkan dia sewaktu aqu ada kehidupan laen.. sedangkan dia x penah tinggalkan aqu..
dia x penah sakiti aqu.. sedangkan aqu? terlalu mengejar benda laen dan luka kan hati dia.. tinggalkan dia sendirian memikirkan aqu.. sedangkan aqu tahu hatinya tunggu nak pecah, aqu tetap leka.. kerna aqu ada mereka.. ya ampun!!! dengan mereka, aqu dapat segalanya.. dan dengan dia, aqu dapat semuanya.. aqu sayang keduanya..aqu sayang mereka dan aqu terlalu sayangkan dia.. beda kan? terlalu beda.. dengan mereka, mungkin mereka akan tinggalkan atau terlupa akan aqu untuk seketika bila ada org laen.. mungkin.. tp dia, x mungkin kan?
ya ampun.. aqu sayang dia.. aqu rindu dia.. sumpah!! aqu saket dengan pemergian dia.. aqu saket atas kehilangan ini.. tolong lah kembali dia ke dalam hidup aqu.. kerna hanya itu yg bisa melengkapkan aqu.. aqu saketttt... aqu ada buah hati yg sayangkan aqu, aqu ada mereka yg sering menggembirakan aqu, namun segalanya kurang tanpa dia.. tolong lah.. aqu nak dia ada dalam hidup aqu balik.. aqu nak dia..
aqu syaang dia.......!! boleh x faham????? sejak xde dia, aqu jadi stressssssssssss!!! jangan tanya aqu kenapa dia terlalu istimewa.. aqu takde jawapan utk itu... tp tolonglah.. aqu perlukan dia.. dah 2 bulan, namun, aqu tak bisa lagi melewati hari2 aqu tanpa dia.. boleh x seseorang faham aqu? aqu rindu dia.. aqu terlalu rindu dia.. tolonglah...
tolongglahh... :((

Wednesday, September 17, 2008

..:(..

saket.. amat saket. memikirkan dia sendirian di sini.. saket..
di mana dia kini? dan di mana pula kau?
aqu tak mampu mencari jawapan..
saat dia meninggalkan aqu, mungkin kau sedang mengatur langkah untuk pergi dari aqu.. pergi .. pergi dan pergi... di manakah orang yg menenangkan aqu saat gini? di mana??

aqu mmg sayang dia.. terlalu sayang dia.. cuma yg aqu minta, berikan aqu sedikit masa untuk masa ini... cune meleraikan kestresan ku atas pemergian dia..
aqu sndri tak bisa mengerti teman..
mengapa hanya dia..
kenapa tak ada yg bisa membuatkan aqu lupakan dia..

mungkin benar.. hanya dia yg bisa memahamiku walau dlm kekerasan..
hanya dia yg selalu katakan, kau terbaek walo aqu lukai hatinya dengan pegi dengan yg laen..
hanya dia yg akan memujuk ku walo salah itu aqu yg mulakan..
tp salahkah aqu teman?
menyayangi dia dan meratapi pemergian dia bukan bermakna aqu tidak sayang kepamu..
cuma berikan aqu masa teman..
berikan aqu masa untuk belajar hidup tanpa dia..
tanpa dia dalam hari2 ku sewaktu kehadiran dirimu..

teman.. aqu rayu kepada mu.. aqu mohon kepada mu..
dakaplah aqu.. tenangkan lah aqu.. ajarkan aqu untuk melupakan dia..
sabarlah berteman kan aqu di saat ini..
kerna ape yg aqu rasa kan kini hanyalah kesaketan..

dia pergi .. dan kau juga mengorak langkah untuk pergi..
mungkin lebeh elok begini dari dekat jika itu akan melukai hatimu..
pergilah.. pergilah teman.. aqu tak salahkan hati mu jika kau ingin menjauhi aqu.. aqu tak salahkan hati mu.. pegi la..
biarkan aqu di sini.. sendiri..

Monday, September 15, 2008

.....

tolong aqu sahabatku
dengarkan jerih hati qu..
terntang dia.. tentang dia.. masih saja tentang dia..

ajak lah aqu bersamamu kemana pun engkau mahu..
tenangkan aqu .. tenangkan aqu ..
Sabar berteman kan aqu..

dia penah membuatku merasa bahgia..
hingga aqu pun menjanjikan selamanya..
namun ternyata mimpi yg dia punya, berbeda!!

aqu x kan bisa hidup tanpa dia..
dia yg membuat aqu bahagiaaaa..
tolong aqu untuk melupakan dia..
sungguh hanya ituuuu yg aqu pintaa!!!

:(

..tolong aqu..

'harusnya x kan ku biarkan engkau pergi.. membuat ku terpuruk rasa ingin mati'.
uwaaaaaaaaaaaaaaaa~!!!!

tolongLah kawan2 ku.. kalo benar korang kawan yg bebetul menyayangi aqu.. datanglah kat aqu.. tenangkan aqu.. aqu x kuat mengharungi ni.. aqu x kuat..
dia dah bbetul membuang aqu hanya kerana aqu memilih untuk berkawan...
aqu x kuat... x kuat!!!

16 sept jam 1am, aqu berperang dengan dia lagi dalam sms.. namun aqu hanya banyak berdiam diri walo aqu dia serang dengan berpuluh2 sms.. setiap bait2 kata dalam sms tuh mmg mengguris hati aqu!
sumpah!! mengguris hati aqu.. lebeh saket rasanya dari di kelar parang!
ini lagi saket dari terluka ngan chenta hati. sumpah beb!!
dia adalah hidup aquuuu....

namun, aqu masih x dapat meletakkan perasaan benci terhadap dia..
saket kawan2.. saket!!! dia segalaya bagi aqu.. dia abg.. dan dia segalanya..
aqu sayang dia.. terlalu sayang dia..
baru aqu sedari hidup aqu sukar tanpa dia..

kawan2.. tolong kuatkan aqu.. tolong yakin kan aqu kalo korang sayang aqu lebeh dari dia..
tolong lah.. aqu merayu.. mana kawan2 yg kata setia untuk aqu?
yg sanggup ada untuk aqu?
tolonggg... tolonggg.. tolonggg..
aqu merayu..
tolonggg!!!!
Aqu x sanggup lagi...

aqu ade hidup aqu mmg, aqu ada seseorang yg ada yg bergelar kekasih hati, tp x kan sama dengan dia yg telah ada dalam hidup aqu sebelum semua kegembiraan aqu hadir..
tolong aqu :((((

Friday, September 12, 2008

..sedkit gambar di hari bersama saida ;) ..

ni ada sket gambar yg diriqu ambil dari shidi di hari bersama saida... thanx shidi.. jum tengok2 hari sejarah yg tlah membuat hati qu hepi.. heee..
gmbar di atas menunjukkan aqu sedang mengiringi saida menyanyi sambey berjuget.. kolok3x. heee.

gmbar di atas lak dah nak balik.. so, ambil buat kali terakhir sebelum balik..

gambar di atas adalah gambar aqu sedang melatah kerana di sakat oleh merekaaa... mekasih shidiii!!!!!
heeee...

gmbar di atas taim saida datang ke meja ku untuk memberikan sedikit penyakatan pada diriqu..santikkan??

gmbar di atas kami sedang main game.. kolok kolok kolok..

gmbar di atas masih lagi dalam mud berjuget.. :)

melatah lagi walo kene jugetttt.. suke kak saida tuh.. heeee..

apepun, aqu nak ucapkan tahniah atas kejayaan majlis tuh dan aqu mmg hepi mlm tuh.. jemput lah lagi di laen hari k!! heee..

selamat berpose.. :)



Wednesday, September 10, 2008

..aqu dan berpunya.. dapat?..

kalo nak d katakan cinta itu gila dan bisa merubah apa saja, itu aqu akui.. aqu akui.. kerananya, kita boleh berubah dan kerana nya juga kita dapat mematangkan diri kita.. kalau nama intan beckham terkenal ngan sifat buayanya, tidak lagi skrg.. kerna.. aqu sememangnya sudah di miliki oleh seseorg dari jakarta.. dan aqu mengakuinya.. aqu tidak single lagi..

skrg, terlalu banyak muka baru datang dalam hidup aqu untuk menempati hati aqu... tapi, tiada lagi ruang dalam hati aqu untuk di tempati kerana hati qu telah dipenuhi oleh senyum tawanya, gelagat comelnya, sikap manjanya, sifat lemah lembutnya dan segalanya sehingga aqu merasa tenang bila bersamanya.. gembira bila melihatnya dan bahagia bila meletakkan hati nya di dalam hati aqu dan tak ingin kehilangan diri nya..

dia, yg sanggup datang dari jauh bila aqu sakit, bila aqu hadapi tekanan dan bila aqu kata aqu terlalu rindu padanya.. walopun kami jauh, aqu tetap ada dia.. sentiasa di temani sms cumel nya sepanjang hari hidup qu.. Walo mulanya aqu cuba ingin menjauhi dia, dan hampir tidak memberi peluang padanya, namun dia tetap ada untuk aqu kerana cinta itu tak pernah bersyarat. dia sabar menunggu aqu.. sabar melayan karenah aqu dan tak pernah jemu untuk terus menghiburku..

dan setelah hampir sebulan aqu kehilangan seseorang yg amat aqu sayangi, setelah hampir sebulan aqu kehilangan seorang yg bergelar kawan, dia ada utk aqu.. walo sejauh mana aqu cuba menghalau nya, dia tetap ada.. sabar bertemankan aqu.. walo sekuat mana aqu menghindarinya, dia tetap wujud.. wujud dalam setiap hari2 qu.. dan kini, aqu sememang aqui aqu ada dia.. terlalu syang dia dan kali ni, aqu xnak kehilangan dia.. seperti mana aqu kehilangan org yg aqu syang sebulan lalu hanya kerana aqu sibuk dengan hidup.. dan aqu xnak itu terjadi antara aqu dan pacarqu..

dan, untuk 2 hati yg laen, aqu minta maaf kerana memberi harapan kepada kalian.. pada masa itu, aqu cuma bingung... untuk memilih 3 cinta ini.. walo pun aqu tau aqu hanya menyayangi dia, namun aqu tetap memberi harapan pada kalian.. maafkan aqu.. maafkan.. aqu akui salah aqu... dan skrg aqu mohon, tolong jauhi aqu wahai anasir2 yg bisa membuatkan hubungan antara aqu dan dia musnah.. kerana aqu x mau kehilangan dia.. aqu tak mahu..

siapa dia? biarlah menjadi rahsia.. kalo ada mulut cabul yg mengatakan 'BECKHAM MERAMPAS HAK SEORANG VOKALIS KUMPULAN TERKENAL INDONESIA', aqu juga tak kisah.. kerana waktu dia datang pada aqu, sememangnya dia x da apa2 ikatan lagi dengan penyanyi itu.. dan jangan lah kaurang cuba untuk meruntuh apa yg aqu rasa padanya, kerana ia x kan berkesan.. aqu tahu jalan cerita sebenar dan aqu menyayangi dia.. aqu dah sedia dengan segalanya bila aqu siap memilih dia.. dapat? aqu bukan perampas... aqu sendiri benci pada perampas inikan plak aqu nak jadi perampas.. utk dia yg membaca blog aqu ni, ni ucapkan pertama aqu untuk dia setelah aqu mengakui aqu bukan single..

:: darlenk.. makasih untuk setiap masa yg telah u luangkan untuk i.. dan i punya u.. n u punya i.. biarlah cerita bekas2 kekasih kita tak memberi apa2 impak pada kita.. my ex dah ada hidup dia dan ur ex juga ada hidup dia.. dan mereka x kan memberi apa2 impak.. kisah kita sama.. kita di selingkuh oleh ex kita dan teman baek kita.. dan kerana itu lah.. cinta ini terbina... kalo selama ini i hanya bilang sayang, harini biar i kata ama u.. menjawab semua soalan u.. i mmg sayang dia kerna kami pernah bersama... but, I LOVE U MORE THAN DIA.. i love you. ::

..berbuka bersama saida..

semalam hari rabu, pergi ke majlis buka puasa bersama saida.. n u noe wat? aqu hepi menjalani majlis ni.. aqu really2 hepi dengan majlis ni.. puas hati... puassss.. ada rame gak yg kena aqu.. eceli, aqu sampe lambat.. coz aqu kuar kantor dah jam 5.40.. n nak ke pj mmg jem.. pehtu nak ke kajang lagi jem.. n aqu sampe dalam jam 7.2o.. sampe2 terus makan... then terlihat kak saida, n dia terus meluru dan melatahkan aqu.. haishhh... tp mmg besh.. kami makan2 sampe jam 8 then acara pun bermula.
memula di mulakan ngan ucapan wakil saida fc n di ikuti dengan ucapan kak saida. pehtu games di mulakan.. games ni buat aqu sket terkesima.. game klab pop.. haishhh. namun kerana hepi, aqu lupekan masalah.. aqu dalam kumpulan marsha dan kami namakan kumpulan kami 'kolok kolok kolok' .. hehehee.. mmg fun!!!!!
pehtu, taim kak saida nyanyi dah tiba.. dia nyanyi lagu ku mau.. dia panggil peminat namun x seorang pun bangun.. dan sekali lagi nama aqu di jerit ke depan.. n aqu selamba pegi dan membuatkan tmpat tuh sedikit gamat.. mmg hapening.. giler beshhh... berjuget lah haku .. siap sketsa vc lagi.. beshhh...

peh dia nyanyi lagu ku mau, dia nyanyi lagu dia sndri.. sedalam cinta ke ape tajuknye.. besh gak la.. mmg terhibur.. saida besh :) .. pehtu, dia kembali ke meja dan lepak.. majlis di teruskan ngan nyanyian dari ika.. lepas ika nyanyi, lagu2 kak saida di putarkan.. lagu masa kunset2 lepas..

n aqu minta lagu bunga2 berguguran.. dia kata 'hepp' .. hehehe.. pehtu abg pa system dah terbuka kan lagu tuh, dia pun amik mic n kata 'ok lah, akak nyanyi' ... perghh... n masa ni la hati aqu ada sket macam di curi .. giler superb kak saida nie... sambey duduk dan memaling ke arah aqu, dia nyanyi lagu bila bunga berguguran tuh.. dan dalam episod x kami sedari, kami berdua berguyang2 n dia tanya aqu 'kenapa kta berguyang begini' ... waakakaka..

mmg besh.. happening.. n yg penting, MAKANAN BESHHH... perut aqu agak sendat ... ehehehehee.. apepun, terima kasihhh atas lagu bila bunga berguguran tuh.. g telah mencipta nostalgia manis dalam hidup aqu sendri pada malam tu.

pehtu, lepas nyanyi, kami bergurau2 sambey berborak2 n kami amek gmbar.. n kak saida ni mmg besh.. sifat pemalu dia dah ok.. dah x malu dah.. hehehehe.. dia sangat bersopan santun.. dan dia pandai layan peminat.. dia x menghampakan peminat dia.. n aqu secara jujurnya. 'tabik spring' kat dia.. aqu harap dia akan kekal begitu..'jangan jadi mcm sesetengah artis yg dah top' ...berubah smua.. aqu harap kak saida x begitu...

apepun, aqu nak ucapan terima kasih pada saida fc atas jemputan itu dan pada kak saida juga kerana kamurang menjadi kan hari qu amat indah.. thx.. thx.. thx.. mwa86x.

Monday, September 8, 2008

..confuse..

aqu syg yg di jakarta.. tp aqu dah terlanjur memberi harapan pada seorang lagi yg kini di london..tinamorgan.. haissshhh...
maybe kerana kesaketan yg barusan aqu lalui, aqu jadi memberi harapan pada semua.. n now, yg si manchester, dah angau sangat ngan aqu.. dan aqu, hanya terlalu menyayangi yg di jakarta.. uwaaaa.. tp aqu sayang gak kat si manchester tu.. uwaaaaaaa...
'x tahannnn x tahannnnnnnnn sabar qu tak tertahannnnnnnnnnnnn'..
:(

..lalalala :) ..

7 sept.. ari yg agak besh untuk aqu. hehehe.. org tua2 penah bilang, yg patah akan tumbuh dan yg hilang akan berganti.. kan? hehehe.. n now, aqu bebetul percaya akan pepatah itew.. :)
kenapa? ahaaaa.. ade laa :)..

lepas amek pinky kat boke pose riz, kami g amek kat tasha n makan kat hartamas... oja n jimboq juger ada.. hehehe.. kakak ku dah tambah santik. :) .. pehtu dia makan wafle love.. mmg taste.. hehehee...n aqu juga mmg banyak hepi malam ni.. ekekekekee...

walopun malam tuh 'tiada bintang', namun tetap dapat 'menerangkan hati yg telah di cela' .. hehehe.. thx to my kak tasha yg buat me rasa hepi kembali... :) 'tak tahan tak tahan' dengan rasa hepi ni.. rase cam nak jerit pada dunia..

walaakakaa.. apepun, biarlah aqu yg tau ape yg aqu rasa skrg.. betul kata 'kakak famee', bukan semua nak dengar masalah kita.. yg patah insyaALLAH akan di tumbuhkan dengan yg lebeh baek.. dan yg hilang akan di gantikan dengan yg lebeh taste.. hehehe..

c ya later .. mwa86x..


Thursday, September 4, 2008

..lagu untuk mu.. (aqu bebassssssssssssssss)

setelah aqu tau cara untuk menyayangi, aqu tau ada org len yg bole menyayangi aqu tanpa menyakiti aqu..
mmg aqu pikir aqu takkan bleh hidup tnpa seseorg tuh, tp bile aqu bagi peluang pada yg laen, aqu tau aqu silap.. aqu bahgiaaaaa..
semoga sesapepun bahagia ..:)
'x tahannnn x tahannn sabar ku tak tertahannnn'.
:)
n lirik di bawah ni aqu tujukan khas untuk seseorg.. dan ko tau sape ko.. mekasihhhh..
meet uncle husen - lagu untuk mu
Tiada bintang
Dapat menerangkan hati yang telah dicela
Bagai ku lumpuh tak mampu berdiri
Aku tetap begini takkan berubah kerna
Aku tetap aku dan alur hidup mu bukanlah aku
Guna hati akal dan fikiranku
Berbeza engkau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu
Adakah aku
Hanya boneka yang engkau sering mainkan
Yang dikawal oleh jari jarimu
Ku punya hati dan perasaan
Pernahlah engkau fikirkan
Cukuplah cukup oh cukuplah
Guna hati akal dan fikiranmu
Berbeza engkau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu

Tak tahan tak tahan
Sabarku tak tertahan
Melayan sikapmu perawan
Berbeza berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa
Bebaskan
Ku ingin dilepaskan
Kita tidak sehaluan
Cukuplah sudahlah
Sampai disini sahaja
Hubungan kita berdua
yesss!! yes!!! yesssss!!!