Tuesday, November 4, 2008

..rasa? tapi bukan aqu..

rasa? apa yg boleh aqu kungsikan tentang ini? erm.. banyak sebenarnya rasa yg ada.. rasa senang.. rasa suka.. rasa benci.. rasa menyampah.. rasa sayang.. maupun rasa cinta.. masing2 mempunyai maksud dan definasi yg berbeza.. yg sama, hanyalah RASA.. kadang2 kita terpaksa mengkhianati rasa demi keinginan semua.. Dan melupakan apa yg kita rasa untuk orang yg lebeh memerlukan rasa.. dan adakalanya juga kita lebeh rela membiarkan rasa kita merasa saket hanya kerana kita taknak orang yg kita sayang rasa saket..

kita takkan pernah bisa halang rasa suka pada seseorang.. kita juga tak boleh halang rasa suka tuh beranjak ke rasa cinta.. sememangnya kita tak pernah bisa dan takkan ada kuasa untuk itu.. kita hanya manusia biasa kan? apa yg kita leh lakukan hanyalah cuba berusaha keras menukar rasa jika orang yg telah membuat kita rasa tuh, tak pantas untuk kita miliki.. rasa juga adakalanya sering membuat aqu tersepit dengan keadaan.. dan adakalanya aqu mulai buhsan dengan rasa yg aqu rasakan..

aqu? mulai sedar akan kehadiran rasa itu dan aqu buntu.. ape yg bisa aqu lakukan lagi.. aqu takut .. takut jika rasa itu lebeh jauh.. jauh dan akhirnya membawa aqu terbang, ke satu tempat yg x sepatutnya aqu landing.. rasa? mulai merasa di pandangan pertama lah yg selalu aqu cuba elakkan.. tp ia tetap terjadi.. rasa ini terjadi bukan kerna aqu ingin melupakan rasa yg pernah aqu rasakan sebelum rasa ini hadir.. tp rasa ini lahir dengan sendiri bila aqu melihat .. dan setelah aqu pahami rasa ini, aqu sdar rasa ini mmg tak patut ada.. walau aqu sendiri sedari rasa itu telah bertemu dengan rasa yg satunya, tp aqu harus membiarkan rasanya terbang bersama yg laen, dan bukan bersama rasaku .. BIARPUN RASA INI TERLALU KUAT UNTUK NYA, tp rasa takkan pernah bersyarat..

tapi bukan aqu..

2 comments:

eleza737 said...

bila rasaku ini rasamu :)

Shah Shukri said...

rasa sayang heii rasa sayang sayang heii...hei li hat no naja rasa sayang sayang hei wakakakka