Friday, December 26, 2008

..aqu dah terlalu penat...

erm.. ya. aqu memang dah terlalu penat untuk melalui nya.. manusia takkan pernah berhenti selagi dirinya rasa tak puas hati.. aqu da terlalu penat untuk ini.. selama ini, hampir setiap kali aqu kehilangan sesuatu yg amat aqu sayang, hanya kerna ingin selalu dan sentiasa bersama..tp, ini jadinya? masing2 nak bertelagah nak tunjuk kuat? wat for? then menuduh orang tak tentu pasal, sedangkan diri sendiri tiada waktu kejadian..

emosi bisa merosakkan! itu kenyataan.. sebab tu orang kate, bila tgh marah, janganlah orang itu kita bawak brbincang.. biarkan ia sejuk dulu.. bila dah terjadi, dah terkeluar satu benda yg mulanya takde niat nak cakap, sape yg saket?? akhirnya, bukan satu hati yg saket, derita.. tp lebeh dari 10 hati yg terluka.. lebeh 10 hati yg tanggung.. hanya kerana satu hati yg emosi! skrg, biar aqu plak cakap.... PUKIMAK KAU! (kan dah tambah dosa aqu)..

ada yg nak marah? ada aqu kesah? bak kate kawan aqu 'ko tgk muka aqu skrg.. ada aqu kesah?' .. xde beb!!!!! benda dah jadie.. dan kerana itu, aqu saket!! kerana itu, kawan2 aqu saket! kerana itu, mud pun hilang.. dan aqu, dah penat.. aqu sedeh benda jadi mcm ni.. kita tak boleh trlalu mengharap pada benda yg kita tau amat susah.. kita ada salah, dia ada salah... adil kan? kita pun bukan bagus sangat. so, jangan nak nampak salah orang jek.. kita gak ada salah.. kita gak ada x btolnyer... aqu? aqu sndiri ada x btol nyer.. aqu sendiri, ada gak terpaksa menipu kehendak hati aqu sendri, hanya nak menjaga hati kawan2 dan taknak kehilangan kawan2 tu kalo aqu berterus terang.

mungkin betul kata dia, 'pernah kah kau bermimpi seketika berada di tempat ku?' .. pikir dalam2, knapa dia begitu pada kita? kenapa kita di layan begitu? setelah menyesal la katakan.. adakah kita melayan dia dah cukup baek? adakah kita menjaga hati dia dengan setiap perkataan kita? adakah? selam hati kita.. selam dalam2... kita tau apa kita pernah buat.. buangkan seketika perasaan marah kita bila kita membaca benda nie.. buangkan ego kita.. kenapa kita di layan sebegitu, oleh dia, maupun orang sekeliling dia.. selam sama2...

sementara kita nak selam, aqu nak g cari penawar untuk hati2 laen.. dan setelah itu, aqu akan amek satu keputusan.. kerna, aqu taknak lagi rasa saket macam nie... rasa derita mcm nie.. rasa serba salah macam nie.. rasa kesian macam nie.. rasa kehilangan macam nie.. rasa x besh macam nie, rasa sedih melihat perbalahan antara kawan2 yg x sudah2 mcm nie.. aqu penat.. aqu taknak lagi.. cukup kali ini.. mungkin ini masa yg sesuai untuk aqu pahamkan hati aqu, 'JAGA SATU HATI ADALAH LEBEH BAEK DARI MENJAGA 10 HATI' ... aqu dah penat.. terlalu penat..

0 comments: