Friday, December 26, 2008

..lihat sama2..


-rakaman ikon-

..SAAT KEGEMILANGAN MILA N DAVOM..

korang masih ingat semua ini? semua ini yg membuatkan aqu mengalirkan air mata!
ya tuhan, kuatkan lah semangat aqu untuk melangkah! amin!


-puisi yg di tulis aqu sendri waktu ulangtahun pertama davom-


-jangan pisahkan-



-davom lebih tahu-

..aqu dah terlalu penat...

erm.. ya. aqu memang dah terlalu penat untuk melalui nya.. manusia takkan pernah berhenti selagi dirinya rasa tak puas hati.. aqu da terlalu penat untuk ini.. selama ini, hampir setiap kali aqu kehilangan sesuatu yg amat aqu sayang, hanya kerna ingin selalu dan sentiasa bersama..tp, ini jadinya? masing2 nak bertelagah nak tunjuk kuat? wat for? then menuduh orang tak tentu pasal, sedangkan diri sendiri tiada waktu kejadian..

emosi bisa merosakkan! itu kenyataan.. sebab tu orang kate, bila tgh marah, janganlah orang itu kita bawak brbincang.. biarkan ia sejuk dulu.. bila dah terjadi, dah terkeluar satu benda yg mulanya takde niat nak cakap, sape yg saket?? akhirnya, bukan satu hati yg saket, derita.. tp lebeh dari 10 hati yg terluka.. lebeh 10 hati yg tanggung.. hanya kerana satu hati yg emosi! skrg, biar aqu plak cakap.... PUKIMAK KAU! (kan dah tambah dosa aqu)..

ada yg nak marah? ada aqu kesah? bak kate kawan aqu 'ko tgk muka aqu skrg.. ada aqu kesah?' .. xde beb!!!!! benda dah jadie.. dan kerana itu, aqu saket!! kerana itu, kawan2 aqu saket! kerana itu, mud pun hilang.. dan aqu, dah penat.. aqu sedeh benda jadi mcm ni.. kita tak boleh trlalu mengharap pada benda yg kita tau amat susah.. kita ada salah, dia ada salah... adil kan? kita pun bukan bagus sangat. so, jangan nak nampak salah orang jek.. kita gak ada salah.. kita gak ada x btolnyer... aqu? aqu sndiri ada x btol nyer.. aqu sendiri, ada gak terpaksa menipu kehendak hati aqu sendri, hanya nak menjaga hati kawan2 dan taknak kehilangan kawan2 tu kalo aqu berterus terang.

mungkin betul kata dia, 'pernah kah kau bermimpi seketika berada di tempat ku?' .. pikir dalam2, knapa dia begitu pada kita? kenapa kita di layan begitu? setelah menyesal la katakan.. adakah kita melayan dia dah cukup baek? adakah kita menjaga hati dia dengan setiap perkataan kita? adakah? selam hati kita.. selam dalam2... kita tau apa kita pernah buat.. buangkan seketika perasaan marah kita bila kita membaca benda nie.. buangkan ego kita.. kenapa kita di layan sebegitu, oleh dia, maupun orang sekeliling dia.. selam sama2...

sementara kita nak selam, aqu nak g cari penawar untuk hati2 laen.. dan setelah itu, aqu akan amek satu keputusan.. kerna, aqu taknak lagi rasa saket macam nie... rasa derita mcm nie.. rasa serba salah macam nie.. rasa kesian macam nie.. rasa kehilangan macam nie.. rasa x besh macam nie, rasa sedih melihat perbalahan antara kawan2 yg x sudah2 mcm nie.. aqu penat.. aqu taknak lagi.. cukup kali ini.. mungkin ini masa yg sesuai untuk aqu pahamkan hati aqu, 'JAGA SATU HATI ADALAH LEBEH BAEK DARI MENJAGA 10 HATI' ... aqu dah penat.. terlalu penat..

.. tiada perpecahan atau sampah yg terjadi..

ramai yg bertanya pada aqu, adakah betul bla bla bla bla.. adakah PA dia bla bla bla bla. dan adakah betul D.... di buat seperti sampah bla bla bla bla.. dan ini jawapan aqu untuk semua pertanyaan di atas :-
KAMI TETAP MASIH ADA DAN TIADA MAKSUD UTK 'TIADA LAGI....'.. TTG PA, IA TAK SEPERTI YG KORANG ADA TERBACA, KERANA SEORANG PA HANYA MENJALANKAN TUGAS DIA. DAN SOALAN TERAKHIR, TIADA SAMPAH YG TERJADI PUN.. KERNA PUSAT PERLUPUSAN SAMPAH DAH TERLALU PENUH, SO, DIA PUN TAKKAN NAK BUANG SAMPAH MERATA2! DIA MASIH PUNYA HATI DAN TAK TERGAMAK UTK MELAKUKAN ITU.. AQU, KENAL DIA DAN AQU TAHU IA TAK SEPERTI YG DI SANGKA KAN..
so, aqu harap semua dah terang k.. blog, mmg laman peribadi seseorang untuk menulis segalanya, tp, aqu harap korang jangan terlalu terpecaya dengan apa yg korang baca.. org yg beremosi boleh tulis ape jek yg dia tak puas hati tentang seseorang. dan tugas kita, jangan terpedaya atau terpecaya dan mudah percaya dengan benda yg kita baca, yg sebenarnya kita tak tahu kesahihan nya..
'KAMI MASIH ADA.. but soon, MEREKA TETAP ADA!'

Tuesday, December 23, 2008

..jangan pisahkan..

Biar cinta
Terhalang gunung dan samudera
Aku tetap
Memegang janjiku padamu

Biar jurang
Yang terjal ada didepanku
Takkan goyah
Sumpahku kepada diri

Kita bagai kumbang dan bunga
Hatiku pasti hatimu jua
Namun mengapa ada saja
Yang benci tulus cinta kita

( korus )

Jangan pisahkan, aku dan dia
Tuhan tolonglah, ku cinta dia
Biarkan kami tetap bersama
Di dalam suka dan duka

( ulang semula, korus )

..tak bisa memilih..

adakah?
atau...


boleh berikan aqu yg di bawah ini?


:(


..Hilang..

hilang semua janji semua mimpi mimpi indah
hancur hati ini melihat semua ini
lenyap telah lenyap kebahagiaan di hati
ku hanya bisa menangisi semua ini
hancur hati ini melihat kau telah pergi
langit menjadi gelap berkelabu
menyelimuti hati ku
mengubah seluruh hidupku
mengapa semua jadi begini
perpisahan yg terjadi di antara kita semua
ku akan menanti sebuah keajaiaban
yg membuat kita bisa bersama kembali..

Wednesday, December 17, 2008

.. AL-FATIHAH ..

AL-FATIHAH untuk arwah NASIR BIN TAN SRI P.RAMLEE yg telah kembali ke rahmatullah tanggal 17 disember 2008. semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan bersama orang2 yg beriman..
'AL-FATIHAH'
.Intan Beckham @ Revabeckham Mohamed.

..lagu di tujukan khas buat DaVOM..

G dengar lagu kepompong..

c ya..

Tuesday, December 16, 2008

..daVOM D serang Polis..

Cerita nye begini, sdg daVOM yg di anggotai oleh aqu, lingg, ka, abg lan, nurt, jimboq dan keyrol sdg meeting di mekdonel ampang park, berkenaan dgn cuti2 davom, tetibe, nurt menjerit, 'linggg, polis linggg, polis!'. Aqu yg d sblh nurt agak trkezut, tp dlm hati brkata, 'biarlah polis tu, nape lak'.. Tetibe, aqu ,ka, lingg dan lan teringat akan kereta kami yg berada di luar.. Hanya menanti d saman..

Ape lg, berterabur sume bgun.. Cari kunci kete. Taim ni, mmg kelakar. Kejar mengejar ke kereta masing2x. Smpe kat luar, leh lak aqu buat iklan, sambey menjerit kat lan, ka n lingg, 'jmpe kat kg bru'. Tp smbey trgelak. Aqu mmg x tahan. Kunun x la nmpak sgt kami lari polis.. Haha86x. Last2, parking gak kat byr. Xpe lah, byr rm3.30 dari rm300. Haha86x. Moral of da story, jgn kedukut. Hahaha86x. Mwa86x.

Monday, December 15, 2008

..lagu tema aqu - MENYESAL..

semula ku tak yakin
kau lakukan ini padaku
meski di hati merasa
kau berubah saat kamu mengenal dia

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia yg merebut dirimu

bila aqu tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aqu kan pergi meski hati tak akan rela

TERKADANG KU MENYESAL
MENGAPA KU KENAL KAN DIA
PADAMU...

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia y merebuT dirimu

bila aqu tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aqu kan pergi meski hati tak akan rela..

..sabtu malam..

jalan menuju ke ampang dari PJ, agak macet@jem ...Aqu dah agak cuak ke bebeh dah.. janji ngan abg eja jam 6.30.. setelah memecut dan mencilok, aqu lepas dari macet itu.. terus memecut.. sampe umah abg eja dah jam 6.40.. dia naek kete, terus ke sunway pyramid.. coz ada konsert pairet karibian kat sana.. jalan kesas mcm biasa, macet.. hampeh.. sampe sunway pyramid jam 7.40.. ok lah tuh kan.. sampe je, teros makan dulu kat kedau tomyam thai2.. buah2 dia sedap :)

lepas makan, lepak2 tepi cafe... semntara dia brifieng, aqu berkenalan lak ngan seseorang.. hahahhaa86x.. beckham kan?? walaupownnn!! abes brifing, troz kami ke backstage.. n sebenarnya agak ramai yg terkezut melihat kelibat aqu di samping dia.. hahahaha86x. mcm2 reaksi ada.. sepanjang konsert, aqu duduk2 je tepi stage.. tp, taim hujung2, aqu melarikan diri gak la jap.. pehtu kene muhtah.. hempeh!! dia cakap, coz aqu melarikan diri, jadi daulat lah.. hahaha..

konsert abes dalam jam 12, tp kami x terus pulangggggg.... kami keeee ... adalah... hahahaha86x.. yg penting, hari yg aqu lalui amat indah.. mekasih abg eja.. mekasih semua.. mwa86x. daaa..

..sabtu petang..

sabtu petang, aqu g besday kak saida anjuran saida fc.. aqu agak lewat sebenarnya.. aqu ingat mlam, tp rupanya siang.. hehehhee. so, siap2, terus ke singgahsana hotel PJ. sampe, dorang da potong kek.. n tinggal makan jek la kan.. duduk2, borak2 n makan lah.. persembahan di mula kan dengan nyanyian lagu ayat ayat cinta dari kak saida.. aqu agak terkejut bila lagu tuh di nyanyikan.. tapi, relek2 sudeyy.. heeee ~ aqu pun terus makan.. seakan xde ape yg berlaku.. tengah makan, si dia dari jakarta itu telfon.. cakap2, n sambung makan..



peh kak saida nyanyi, diteruskan ngan game kotak beracun. nama aqu di panggey.. aduhai.. last2 sume satu dewan tuh kene maen.. padan muka.. wakakakka86x. pehtu di teruskan ngan aktiviti2 laen.. mmg besh lah..







majlis diteruskan ngan seprais untuk kak ida.. di sebabkan esoknya hari ulang tahun perkawinan kak ida, dorang sandingkan kak ida ngan abg ghazali tanpa pengetahuan kak ida.. hehehee.. apepun, meerriaaaahhhh... tahniah untuk semua.. dan jam dah kul 6, aqu harus bergegas ke ampang tuk jemput abg eja.. c ya laterrr.. mwa86x.. daaa..



..indo itu indah..

hye ols.. aqu dah kembali dari negara jiran.. banyak benda yg aqu nak story sebenarnya.. tapi nnti lah aqu kumpul mud dulu.. hehehhee.. aqu kembali ke malaysia dengan hati yg girang.. segala stress dah hilang.. thx to dia yg owez menemani ku di sana.. mencoba untuk jadi yg terbaek, dan menolong aqu menghilangkan kesteressan yg melanda lately.. betol kadang2 orang kata, 'hanya orang yg melukakan kita bisa mengubati kita' .. aqu akui itu..

di sana, macam2 aqu belajar.. salah satunya, supaya jangan melepaskan orang yg kita sayang jika kita x bisa hidup tanpa dia.. di sana, aqu belajar untuk memaafkan orang yg menyakiti .. di sana, aqu belajar merindui seseorang yg kita sayang, tatkala kita berjauhan.. dan di sana juga, aqu belajar menghargai orang yg ada untuk kita.. ego x kan bawa kita ke mana2.. itu yg pasti..

aqu aqui, badan aqu di sana, tp hati aqu? tertinggal di msia.. btol beb.. tp, dia sabar untuk menarik aqu ke puncak kegembiraan.. macam2 seprais yg di lakukan.. membuat kan aqu sedikit terkesima.. dan rasa diri di hargai.. terimakasih untuk itu.. kat sana, aqu abeskan masa dengan berjalan, jalan n jalan.. ke tempat2 sejarah, juga segala tempat.. yg paling besh, bila duduk tepi pantai, pehtu maen kejar2.. aduhai... hilang streessssssssss... pehtu naek kapal, jerit puas2.. adeh.. kerennnnn.. then, makan ramai2 bersama family.. best.. benda yg aqu jarang dapat di mesia.. dan aqu dapat di sana..

xde hari2 aqu di isi dengan kesepian.. sepertimana aqu .. yg asyek menanti benda yg x pasti.. mmg aqu hepi ngan kawan2, tp bila kawan2 xde, aqu seorang diri gak.. kan? balik umah, melangok jek.. x sia2 uncle n tante aqu paksa aqu bercuti di sana.. dan aqu balik ke malaysia, ngan perasaan yg hepi.. di sana, ada yg berubah.. hati aqu? entah.. biarlah ia menjadi sedikit rahsia untuk aqu.. apa yg terjadi antara aqu, dia dan sesiapapun.. yg penting, aqu dah rasa dikit tenang.. ok deyh? heee.. manyak keje nehhhh... c ya later :) daaa..


Sunday, December 7, 2008

..holiday..

hye ols. M away seketika k. Sy nk holiday ke negara seberanggg.. Smga anda sume akan hepi di hari cutiii iniii. Mwa86x!

Selamat Hari Raya Aidil Adha.. Maafkan utk sgla kekurangan di diri ini yg adakalanya dgn x sgaja melukai anda.. Maafkan aqu.. Sampai Bertemu lagi.

Minta diri dulu.. Mwa86x.. Daaa.

..sudah terang :)..

'pagi yg gelap, kini sudah terang, aqu ADEK MU, dan engkau ABANG'.. :)

Alhamdulillah.. Sgalanya da kmbli bersinar dlm hdup aqu. Hri ni, 7 disember, byk bnda baek brlaku. Diantaranya, org2 yg dulunya aqu syg, yg lukakan aqu n tggalkan aqu, sume muncul blk.. Tp yg paling brmkna, ialah Dia. Segalanya.. Hari ni, aqu dpt luahkan ape je yg x puas hati, dan sglanya,d terima.. Alhamdulillah..

Aqu msih ingat seseorg brkata, 'if seseorg tu btol2 syg kita, ia akan ttp ada walo sejauh mane pun kita cuba hndarinya. Dia akn ada walo sesaket mane pun bila bsma'. N nw, aqu sdari itu.. Aqu harap, aqu xkn hlang dia lg. Walo sering aqu menafikan yg aqu bole tnpa dia. Sering aqu kata, aqu hepi walo xde dia.. Tp, EGO TAKKAN BAWA KITA KEMANA-MANA.. Alhamdulillah.. Aqu sdr, segado mane pun, hnya dia yg bole buat aqu rasa hebat bila bsma dia. Dia kwn, bukan skadar sahabt.. Walo aqu ada sapepun, dia lah yg lebeh dulu ada. Itu yg pasti..Alhamdulillah..

Kalo dulu, bila org btanya ttg dia, aqu akan rasa down.. Tp skrg, aqu dgn bangga menjawab, 'yup, aqu stil bsma dia, jaga dia, dan mykong sglanya utk dia.. Alhamdulillah. Walo lpas ni trjd bnda yg x d ingini lg, aqu tau masih ada kami. Dan aqu brjanji, xkan lukakan dia lg demi kepentingan aqu sndri.. Aqu akn ada utk dia seprti wktu2 dulu. Terima kasih sume yg sapot aqu. Btol kate org, stiap yg trjd ada hkmah dia! Alhamdulillah..

Jum nyanyi. Terima kasihhh cintaaa, kau berikann lg, kesempataannn ini, xkn trulang lagi, semuaaaa.. Kesalahan kuuu, yg tlh myakitimuuu...

Daaa..

Wednesday, December 3, 2008

.msg to my love.

morning sayy.. udah sampe ke blog aqu yah? ya udah.. terima aja segalanya dengan hati yg terbuka.. apa saja cerita di sini, aqu masih milik kamu seorang kok.. kan? ok deyh. hope hari ni akan terus jadi hari yg indah utk loe lalui .kangen bangat ama kamu. tadi waktu ke sini jalannya macet, jd stress benter aqu.

udah ya. baca saja la. ada kok gambar loe di situ .. udah lama aqu letak. sayy, makasih ya terima aqu saeadanya. yg penting aqu ini mmg setia ama loe, kalo loe nggak percaya tanya saja sama nasi lemak eleza. udah duluan ya. mwa86x.

..tips2 elak jatuh cinta..

tajuk neh ntah ape2.. boring ni.. so merepek jek la.. meh sini aqu nak bagi korang tips2 elak jatuh cinta.. indon itu indah.. lalallaa86x.. tips ni leh tolong korang elakkan sket2 la rasa nak jatuh cinta tuh.. so, kurang la rasa saket korang bila x jatuh cinta.. dah la terjatuh cinta, tapi tak dapat nak meneruskan cinta, x ke gila meroyan seorang nanti kan? wakakkaa86x.. so, apa yg anda tak patut buat ialah :-

:- jangan sesekali pergi minta kerusi kepada orang yg anda rasa tersuka bila pandangan pertama.. kenapa x boleh? kerana bila anda g minta kerusi, anda akan berpontensi tinggi untuk mengenali antara satu sama laen.. so, jangan lah.

:- jangan offer orang yg anda suka itu untuk menghantar dia balik bila anda tau dia dah berpunya. kerana bila anda antar dia balik, anda akan ada lebeh masa dengan nya dan anda akan tau rumah dia.. lagi satu kalo dia kawan kepada kawan anda, elakkan ini terjadi k.. saket woi.. saket..

:- cuba buat muka kerek bila anda berdepan ngan orang yang anda suka.. lelebeh lagi anda tau dia dah berpunya. ini kerana bila anda buat muka cute anda, dia juga akan melayan anda.. dan setelah hbungan menjadi mesra dan anda saling sayang menyayangi, tetibe mmg anda x boleh dengan dia coz dia x leh bersama anda kerana dia dah berpunya. x ke hampeh tuh?

:- elakkan angau memikirkan dia. jangan la sibuk pikirkan2 dia yg anda sendiri tau dia dah berpunya. coz, kalo anda asyek pikirkan dia, anda akan susah di laen hari bila anda mmg x boleh langsung menyingkirkan dia dari pikiran anda. orang kate, lebeh elok mencegah dari mengubati.

:- elakkan menggatal di majlis2 keramaian ataupun majlis apepun.. contohnya anugerah planet muzik ke. dan elakkan terlalu ramah ngan orang yg anda suka. ini kerana bila anda ramah, dia akan suka pada anda juga.. kerna mmg kita tak boleh mengelak rasa kan? pulak, tetibe orang yg anda suka tuh, orang jauh, contohnya negara seberang.. datang ke negara anda hanya untuk event2 tertntu saja.. bila anda terlalu ramah ngan dia, dan dia gak suka anda, anda mesti on kan? dan bersedia lah utnuk long distance love. akhirnya masing2 x percaya dan sering gado.. sape yg saket? anda gak.. so elakkan.

:- elakkan berkawan rapat ngan selebriti yg anda suka. kerana bila anda terlalu rapat ngan dia, dia akan jatuh cinta ngan anda. bila dia jatuh cinta, anda mesti on kan? dan bersedialah untuk saket bila dia di kerumuni orang yg hebat dari anda. dan anda akan rasa tertekan, dan akhirnya saket sendirian.. haaa.. sian anda.

:- elakkan meminati buah hati kawan baek anda sendiri. kalo anda buat gak, mmg anda begok la! aqu mmg anti sket pada kawan yg suka makan kawan ni! hampeh!!! haa.. dr love pun dah teremosi bila berbicara ttg ini. kerana 'katakan taknak pada kawan makan kawan'. biar muka buruk, tapi jangan hati busuk! hampeh. tenuk pun lagi cute la dari kawan yg suka makan kawan ni. dan pulak bila orang yg anda minat tu, x leh tinggalkan kawan anda, sape saket? anda gak kan? so, elakkan.

:- elakkan tipu status diri. kerana bila anda tipu, pertusan untuk anda di dekati yg len, mmg amat besar.. kalo pun anda taknak, tapi anda tetap akan cair gakkan? dan bila dah sama2 sayang, anda baru nak ngaku, n tetibe pasangan anda x leh terima, anda yg kene tinggalkan? sape saket? anda gak.. so, berterus terang jek ttg status anda.. kalo dah berpunya, kate je dah berpunya.. kalo BINI ORANG ATAU JANDA mahupun duda, katakan saja.. supaya biar orang yg menerima kita akan terima kita seadanya. dan elakkan ke kedai makanan fastfood.. x baek tuk kesihatan.. say no to M.

sambung di laen hari.. tetibe ada keje lak.. hehehe.. c ya later.. mwa86x.

Tuesday, December 2, 2008

..ok jek..

agak lama aqu tak menghapdet.. sorry la.. agak bz la.. bz giler.. mmg bz.. mencari bz yg ada supaya boleh lebeh bz.. untuk melupakan semua.. semua yg mengganggu pale hotak aqu lately.. mmg kacau.. kacau.. dalam kebzan tu aqu cari kekuatan untuk melupakan sesuatu yg sering menjadi isu dan x pasti.. ape la ayat aqu neh kan.. haha86x.. aqu rindu kat kete aqu.. masuk bengkel semalam.. 3 kali gak la smlm aqu g tgk dia.. mesti cine bengkel tuh ingat aqu gilo.. hahaha86x.. alhamdulillah gak la aqu rindu kat kete aqu tuh, hilang sket rasa rindu kat sesape .. erm.. boleh ke?

banyak orang pesan kat aqu, jangan tipu diri sendiri.. jangan kata tak bila kita mau.. jangan menolak bila kita masih mau menarik.. masalahnya, aqu ker? aqu ke yg menolak? dan akhirnya sering kali menarik balik? aqu ker? aqu? biarlah.. ape pun benda da jadi.. kan? ada seseorang yg aqu sayang pesan kat aqu 'JANGAN LARI DARI MASALAH' .. dan dia banyak bagi kata2 sokongan.. dan aqu kuat kerana nya.. aqu hilang orang yg aqu sayang, aqu masih mampu tersenyum kerna aqu masih ada dia.. tp bila dia jugak mengorak langkah, ape yg aqu ada lagi?.. ntah.. hahahha86.. biarlah kan.. kadangkan2.. ape yg aqu merepek neh.. aqu ngah cari kekuatan neh.. jumpe lagi di episod akan datang yah.. coz aqu nak g makan bekpes ngan noza.. daaaa :)